معاون مسکن و ساختمان وزارت راه:

۴۰۰ هزار واحد در طرح ملی مسکن به متقاضیان واگذار می‌شود

محمود زاده گفت: در طرح مسکن ملی ۴۰۰ هزار واحد به متقاضیان واگذار می شود و افراد می‌توانند با حداقل آورده صاحب خانه شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، محمود زاده معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: به زودی اولین مرحله واگذاری طرح اقدام ملی مسکن انجام می شود و متقاضیان می‌توانند با حداقل آورده صاحب خانه شوند.

او  اضافه کرد: این طرح طوری طراحی شده است که نیازی به کمک دولت ندارد، اما فشار بیشتری به مردم وارد می‌شود.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی افزود: برای طرح اقدام ملی مسکن حدود ۴ هزار نفر از مردم استان واجد شرایط هستند که هزار و ۵۰۰ نفر از آن‌ها به بانک معرفی شده اند.

محمود زاده اضافه کرد: آورده شخص (در ۵ مرحله) و تسهیلات ۱۸ درصدی، دو منبع برای ساخت مسکن در این طرح هستند و صد درصد مصالح ساخت این واحد‌ها در کشور تولید می‌شود.

او افزود: هدف وزارت راه و شهرسازی تولید مستمر مسکن است و از ۹ روش برای آن استفاده می‌کند.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در ادامه گفت: ساختمان ۷۵ متری، فقط ۵۰۰ هزار تومان بیمه می‌شود، اما ۳۵ درصد از وام ۱۰۰ میلیونی هزینه بیمه است و تامین اجتماعی هیچ سرویسی به این ساختمان‌ها نمی‌دهد و روا نیست این هزینه نیز پرداخته شود.

همچنین سیاهکلی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی  گفت: مسکن دغدغه اول مردم است و به جای توسعه شهر از بالای اتوبان می‌توان از مکان‌های دیگری استفاده کرد.

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی هم گفت: بعد از موضوع تامین معیشت اقشار ضعیف، موضوع مسکن مردم دغدغه نمایندگان در مجلس است.

رحمانی افزود: انتظار داریم تا با افزایش اختیارات استان تفکیک زمین‌های ۲۰۰ متری برای اقشار محروم تاکستان اجرا شود.

او گفت: محوطه مسکن مهر و تعاونی‌ها نیاز به آسفالت دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار