توافق فلسطینی‌ها در ترکیه برای برگزاری انتخابات

روزنامه الشرق الاوسط اعلام کرد جنبش‌های فتح و حماس برای برگزاری انتخابات به توافق اولیه دست یافتند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه الشرق الاوسط به نقل از منابع فلسطینی آگاه اعلام کرد مذاکرات در خصوص برگزاری انتخابات سراسری در سرزمین‌های فلسطین در استانبول ترکیه در جوی کاملا مثبت و به منظور برداشته شدن هرگونه موانع به انجام رسید و توافقی اولیه برای برگزاری تدریجی انتخابات حاصل شد.

این منابع به روزنامه الشرق الاوسط اعلام کردند: مقامات فتح و حماس بر انعقاد یک توافق در مدت زمانی کوتاه پافشاری دارند و یک توافق کلی برای آنکه محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، فرمانی ریاستی ظرف ده روز صادر کند، به دست آمده است.

بر پایه این گزارش، محمود عباس در سخنرانی روز جمعه خود در برابر سازمان ملل به دنبال اعلام یک فرمان ریاستی به منظور اجرای انتخابات سراسری در سرزمین‌های فلسطینی است تا از این طریق، شکاف‌ها را پایان داده و مؤسسات فلسطینی را یکپارچه کند.

الشرق‌الاوسط در ادامه اعلام کرد محمود عباس خبر‌های مثبتی از مذاکرات کنونی در استانبول دریافت کرده و این بار، یک تفاهم مشخص میان مذاکره کنندگان فتح و حماس درباره اهمیت کنار گذاشتن اختلافات به چشم می‌خورد.

طبق اعلام منابع آگاه، احتمال می‌رود مذاکرات کنونی در قطر تکمیل شود و «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس و «جبریل الرجوب» عضو ارشد فتح به همین منظور به دوحه سفر می‌کنند.

خبر الشرق الاوسط در حالی منتشر شده است که خبرگزاری «آناتولی» که متعلق به ترکیه است نیز به نقل از «عزام الاحمد» عضو ارشد فتح گزارش کرد جنبش‌های فتح و حماس بر سر برگزاری انتخابات سراسری به توافق رسیده‌اند.

جبریل الرجوب و «روحی فتوح» از طرف فتح و اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس، معاون وی «صالح العاروری» و «باسم بدران» عضو دفتر سیاسی این جنبش از طرف حماس در نشست استانبول حضور دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار