افتتاح نخستین دستگاه سورت بازیافت خشک در شیراز

نخستین دستگاه سورت بازیافت خشک در شیراز با اعتبار یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در روستای گچی شیراز به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مجید علیپور فرمانده سپاه بقیه الله (عج) شیراز در مراسم افتتاح نخستین دستگاه سورت بازیافت خشک در شیراز، با بیان اینکه اقدام مدیر مجموعه بازیافت کارگاه تولیدی حمایتی «احسان نیا» در شرایط اقتصادی کنونی برای این طرح، مصداق اقتصاد مقاومتی است، گفت: این طراحی برای دستگاه جدید در ایجاد اشتغال و جهش تولید نقش موثری دارد.

هادی ابراهیمی مدیر بهزیستی شهرستان شیراز نیز، گفت: ۱۵۰ فعالیت بر عهده سازمان بهزیستی است که بخش مهمی از آن به بهبود یافتگان مواد مخدر اختصاص دارد.

او ادامه داد: عملکرد این مجموعه در مورد بهبود یافتگان مواد مخدر و ایجاد اشتغال برای آن‌ها قابل تقدیر است و علاوه بر رونق اقتصادی موجب تغییر نگاه به این بهبود یافتگان می‌شود.

تفکیک زباله و فرآوری مواد اولیه

علی اصغر احسان نیا مدیر مجموعه بازیافت این کارگاه تولیدی، با اشاره به ایده پردازی برای اجرای طرح نخستین دستگاه سورت بازیافت خشک در فارس گفت: از اسفند سال گذشته با ایجاد هماهنگی میان مدیریت پسماند شهرداری شیراز، بهزیستی شیراز، مدیریت مبارزه با مواد مخدر و دادگستری فارس، تفکیک زباله‌های خشک جمع آوری شده ۶ منطقه از ۱۱ منطقه شهرداری شیراز به کارگاه تولیدی حمایتی «احسان نیا» سپرده شد.

او افزود: دستگاه سورت بازیافت خشک با در این کارگاه با هزینه یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار طراحی و ساخته شده است.

مدیر مجموعه بازیافت کارگاه تولیدی حمایتی احسان نیا اضافه کرد: با طراحی و آغاز به کار این دستگاه فرصت اشتغال یکصد نیروی جدید فراهم شده است و در این دستگاه زباله‌های خشک پس از خرد شدن، فرآوری می‌شوند.

او تاکید کرد: مواد اولیه ۹ رقم ماده مختلف مانند کاغذ و کارتن، پلاستیک، بطری آب معدنی، قوطی فلزی، نایلون و ... در این کارگاه فراهم و به کارخانه‌های مختلف ارائه می‌شود.

احسان نیا با اشاره به کیفیت مطلوب مواد اولیه آب معدنی در این کارگاه، گفت: در کمیت و کیفیت در کل کشور از نظر تولید مواد اولیه بطری آب معدنی اول هستیم و با حمایت ارگان‌ها از کارگاه تولیدی و حمایتی ما قطعا فرصت جذب نیرو‌های بیشتر فراهم خواهد شد.

مدیر مجموعه بازیافت کارگاه تولیدی حمایتی احسان نیا با اشاره به بومی بودن طرح ساخت دستگاه سورت بازیافت خشک، بیان کرد: تمامی مواد استفاده شده و طرح دستگاه بومی است.

او ادامه داد: این دستگاه با همت گروه فنی مجموعه «احسان نیا» طراحی و ساخته شده است و امکان تفکیک و خرد کردن زباله را به صورت ماشینی فراهم شده است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار