با ظرفیت‌های داخل تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کنیم

رئیس فراکسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی گفت: بازار ۶۰۰ میلیون نفری کشور‌های همسایه فرصتی برای صادرات محصولات ایرانی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،حجت‌الاسلام  میرتاج‌الدینی رئیس فراکسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی در جمع دهیاران و شورای روستا‌های جزیره اسلامی شهرستان اسکو گفت: ایران یکی از سه کشور دنیا است که بیشترین تعداد کشور‌های همسایه را با ظرفیت بازار ۶۰۰میلیون نفری در اختیار دارد.

او گفت: ظرفیت‌های داخل کشور به ما اجازه می‌دهد که بتوانیم مقابل تحریم‌ها بایستیم و این تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کنیم و در این شرایط سخت و پیچیده که فروش نفت ما نیز تقریبا متوقف شده است، باید دولت و مجلس به دنبال راه حل‌هایی برای رفع مشکلات مردم باشند و قطعا این دوران سخت گذرا بوده و به اتمام خواهد رسید و هرگونه حاشیه سازی، بازی در پازل دشمنان خواهد بود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو گفت: راهکار اصلی این دوران این است که روی پای خودمان بایستیم و با استفاده از ظرفیت داخلی اقتصاد بتوانیم با تحریم‌ها نیز مقابله کنیم.

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه گفت: دانش، تخصص و فن آوری در دانشگاه‌ها و جوانان این کشور آنقدر زیاد است که موردی سراغ نداریم که اراده کنیم اجرا کنیم، اما نتوانیم.

حجت الاسلام میرتاج الدینی افزود: در مجلس چندین مورد را در ماه‌های نخست در اولویت قرار داده‌ایم یکی از این‌ها تامین قیر رایگان برای راه‌های روستایی است و یک میلیون تن قیر رایگان را به تصویب رساندیم که برخی بند‌ها توسط شورای نگهبان رد شده بود که با حل مشکلات موجود، در جلسه روز چهارشنبه گذشته مجلس نهایی شد و این موضوع می‌تواند برای روستاییان عزیز خبر خوبی باشد.

او گفت: در حوزه اقتصادی نیز در مجلس یارانه کالایی را به تصویب رساندیم، ۶۰ میلیون نفر جامعه هدف ما هستند که ماهانه حساب خانوار آنها شارژ شده و صرف خرید کالا می‌شود و قرار است در طول شش ماه یارانه کالایی اجرایی شود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو افزود: ۲۰ هزار میلیارد تومان برای به اتمام رساندن طرح‌های نیمه تمام مصوب شد که می‌تواند کمک شایانی برای اجرای طرح‌های عمرانی و خدمات رسانی باشد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار