جبران باسیل: نه تحریم‌ها مرا ترسانده و نه وعده‌ها وسوسه‌ام کرده است

وزیر امور خارجه سابق لبنان در واکنش به خبر تحریمش از سوی آمریکا اعلام کرد از تحریم‌ها نترسیده و در مورد وعده‌ها دچار وسوسه نمی‌شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه وال استریت ژورنال صبح امروز از احتمال تحریم جبران باسیل وزیر امور خارجه سابق لبنان از سوی آمریکا خبر داد.

به گزارش این روزنامه به نقل از منابع آگاه، هدف ترامپ از تحریم این سیاستمدار قدرتمند لبنانی، تضعیف قدرت حزب الله است؛ این اقدام همچنین می‌تواند بر تلاش‌ها بر تشکیل کابینه‌ای جدید در لبنان تاثیر گذاشته و آن را متوقف کند.

لبنان از ماه اوت و پس از انکه «حسن دیاب» در پی انفجار مرگبار ۴ اوت در بیروت از سمت خود استعفا داد، بدون دولت به سر می‌برد. قانونگذاران لبنانی پس از آن مصطفی ادیب، سفیر لبنان در آلمان را برای تشکیل دولت جدید انتخاب کردند؛ اما او نیز به خاطر ناتوانی در تشکیل دولتی که خواهان آن بود، کناره گیری کرد؛ و حالا واشنگتن در راستای اجرایی کردن این تصمیم، ساعتی پیش از تحریم باسیل خبر داد.

باسیل نیز در واکنش به خبر تحریمش از سوی آمریکا گفت: نه تحریم‌ها مرا ترسانده و نه وعده‌ها مرا وسوسه کرده است، من خودم را نجات نمی‌دهم که لبنان نابود شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار