شرکت‌های دانش‌بنیان اصفهان پیشرو در مقابله با کرونا

سرپرست شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان گفت: ۳۲ شرکت فعال شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان، در تولید محصولات و خدمات فناورانه برای مقابله با کرونا پیش‌رو هستند.

جعفر قیصری سرپرست شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، اظهار کرد: در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان ۳۲ شرکت فناور با تولید روزانه ۳ خط تولید پارچه ملت‌بلون و ماسک، ۵۲ هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده، ۱۹ هزار ماسک نانو، ۱۵۰ هزار ماسک سه‌لایه و ۷۲ دستگاه تجهیز درحال فعالیت هستند. ما یکی از معتبرترین آزمایشگاه‌های تست کیفیت ماسک را داریم که تا امروز بیش از ١۵٠ نمونه ماسک را تست و گزارش را به دستگاه‌های درخواست‌کننده ارسال کرده‌ایم.

او با بیان اینکه دو شرکت در حال تولید پارچه ملت‌بلون هستند، گفت: این شرکت‌ها توانستند به دانش و فناوری و همچنین خط تولید ملت‌بلون دست پیدا کنند. پارچه ملت بلون پاشنه آشیل ماسک‌های تولیدی است.

سرپرست شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان بیان کرد: ۴ شرکت دانش‌بنیان تولید انواع دستگاه‌های ضدعفونی کننده و ١٠ شرکت نیز تولید مواد ضدعفونی کننده را بر عهده دارند.

قیصری با بیان اینکه شرکت «زیست فرآورده سپاهان» از تولیدکنندگان بزرگ الکل در ایران است، افزود: این شرکت از شرکت‌های قدیمی شهرک علمی تحقیقاتی است و نیاز مواد الکی ۶ استان را تأمین می‌کند.

او ادامه داد: شرکت دیگری مخازن اکسیژن را تولید و در اختیار بیمارستان‌ها قرار می‌دهد. این شرکت علاوه بر صادرات، ٢٠ تا ۵٠ تن دستگاه برای اکسیژن مایع، تولید می‌کند.

سرپرست شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان با بیان اینکه شرکتی توانسته است در زمینه دوربین‌های تب‌سنج بدون اپراتور محصول تولید کند، گفت: این دوربین‌ها به‌صورت اتوماتیک متصل شده و اگر دما بالا رود زنگ هشدار به صدا در می‌آید.

قیصری اظهار کرد: در زمینه سیستم‌های برخط، آی‌تی، آموزش و دورکاری نیز شرکت‌هایی درحال فعالیت هستند.

او ادامه داد: سامانه‌ای به‌نام «رهتاب» راه‌اندازی شده که راهکاری هوشمندانه برای تنظیم بازار شبکه‌های نظارت بر توزیع و فروش کالا‌ها برای جلوگیری از احتکار و گران فروشی را ارائه می‌دهد. این سامانه در حال حاضر در استان اصفهان فعال است، همچنین افراد می‌توانند با مراجعه به سایت برای ثبت نام اقدام کنند. کالا‌های تنظیم بازاری و یارانه‌دار توسط ستاد تنظیم بازار استان در این سامانه عرضه می‌شود.

سرپرست شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان گفت: دو شرکت دارویی در زمینه پیشگیری از انتقال ویروس کووید١٩ در حال فعالیت هستند. ما از این شرکت‌ها حمایت می‌کنیم و در حال حاضر این دو شرکت در مرحله تست استاندارد سازمان غذا و دارو هستند و کد اخلاق از وزارت بهداشت را دریافت کرده‌اند.

قیصری در پایان گفت: صندوق پژوهش فناوری استان اصفهان حمایت‌های خوبی در زمینه ویروس کووید ۱۹ از شرکت‌ها داشته است. حدود ١٢ میلیارد تومان وام سرمایه در گردش و وام حمایتی به شرکت‌ها و ٢ میلیارد تومان وام بلاعوض مشارکتی، تجاری‌سازی و توسعه فناوری اختصاص داده‌ایم.

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار