سفیر ارمنستان با عراقچی درباره قره‌باغ رایزنی کرد

سفارت ارمنستان در تهران از دیدار سفیر این کشور با معاون سیاسی وزیر امور خارجه خبر داد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سفارت ارمنستان در تهران از دیدار سفیر این کشور در ایران با معاون سیاسی وزیر امور خارجه درباره توافق اخیر ایروان، مسکو و باکو برای پایان درگیری‌ها بر سر قره‌باغ خبر داد.

سفارت ارمنستان در تهران با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «آرتاشس تومانیان» سفیر جمهوری ارمنستان در تهران با «سید عباس عراقچی» معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار کرد.

سفارت ارمنستان درخصوص موضوعات مورد رایزنی در این دیدار تصریح کرد: تومانیان در این دیدار اطلاعاتی در مورد شرایط ایجاد شده در ارمنستان و قره‌باغ کوهستانی پس از پذیرش بیانیه سه جانبه سران کشور‌های ارمنستان، آذربایجان و روسیه و آخرین تحولات مربوط، به آگاهی طرف گفت‌وگوی خود رساند.

در این اطلاعیه خاطرنشان شده است: طرفین در ارتباط با حل مناقشه قره‌باغ و روند‌های مربوط به آن در دوران پسا جنگ، شرکت نیرو‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای و نقش‌آفزینی احتمالی آنان در آینده به تبادل نظر پرداختند.

سفارت ارمنستان با بیان اینکه جهت‌ها، امکانات و ظرفیت‌های همکاری‌های توافق شده و در راستای منافع متقابل ارمنستان - ایران در شرایط سخت ایجاد شده، در این دیدار مورد بحث و بررسی قرار گرفت، یادآور شد: طرفین بر ضرورت حفظ و تحکیم ارتباط دائم و برگزاری نشست‌های مشورتی بین نهاد‌های دولتی و اقشار جامعه و نیز در راستای فعال کردن بیش از پیش امور مشترک در زمینه‌های همکاری جاری فیمابین ابراز اطمینان کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۸ ۰۴ آذر ۱۳۹۹
بايد بابت داعشي گري هاي آذربايجان ازشون عذرخواهي كنيم
آخرین اخبار