توئیت وزیر خارجه انگلیس درباره دیدار با همتایان فرانسوی و آلمانی با محوریت برجام

دومینیک راب در توئیتی نوشت: در گفت‌وگو‌های امروز با همتایان فرانسوی و آلمانی بار دیگر بر تعهدمان برای همکاری درباره ایران تأکید کردیم.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دومینیک راب، وزیر خارجه انگلیس در توئیتی نوشت: در گفت‌وگو‌های امروز با ژان ایو لودریان و هایکو ماس، همتایان فرانسوی و آلمانی‏ (در برلین) بار دیگر بر تعهدمان برای مقابله باکووید – ۱۹، محافظت از کره زمین در برابر تغییرات اقلیمی و همکاری درباره ایران تأکید کردیم.

ساعاتی پیش اعلام شد «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان با «دومینیک راب» و «ژان ایو لودریان» همتایان انگلیسی و فرانسوی خود دیداری بر محور توافق هسته‌ای ایران خواهد داشت.

بر اساس این گزارش این دیدار در برلین، آلمان برگزار شده است. همچنین سخنگوی وزارت خارجه آلمان در ادامه بیانیه خود از ایران خواست تا «به تعهدات خود در چارچوب برجام» بازگردد و آنچه به ادعای او «نقض برجام» خوانده می‌شود را متوقف کند.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که هفته گذشته این سه کشور در بیانیه‌ای مدعی شدند علی‌رغم اقدامات متناقض از سوی ایران به تعهداتشان در توافق هسته‌ای کشورمان متعهد بوده‌اند. همچنین پیش از آن  نماینده اتحادیه اروپا در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در جلسه شورای حکام مدعی شد برای رفع تحریم‌های ایران به تعهداتش در برجام پایبند بوده است.

این در حالی است که طرف‌های اروپایی تا این لحظه هیچ کدام از تعهدات خود را ذیل برجام به انجام نرسانده‌اند و تهران پس از چندین بار گوشزد کردن و درخواست از آنها برای پایبندی به تعهداتشان به طور مرحله‌ای از تعدادی از تعهدات خود ذیل برجام خارج شد. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار