طوفان کرونا در مهاباد/ ۲۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا شناسایی شدند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی از شناسایی ۲۱ بیمار جدید کرونایی طی ۲۴ ساعت گذشته در شهرستان مهاباد خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، جواد آقازاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان غربی اظهار کرد: در شبانه روز گذشته ۲۱۶ مبتلای جدید در استان شناسایی شدند که ارومیه با ۹۵، خوی با ۴۲ و مهاباد با ۲۱ بیمار جدید، بیشترین آمار مبتلایان در آذربایجان غربی را داشتند.

آقازاده افزود: با فوت یک بیمار کرونایی دیگر در ۲۴ ساعت گذشته و همچنین مثبت شدن نتیجه آزمایش یکی از فوت شدگان روز‌های قبل، تعداد قربانیان مبتلا به کووید ۱۹ در مهاباد به ۲۶۲ نفر رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی تصریح کرد: در همین مدت نیز ۲۳ مورد فوت بر اثر کرونا ویروس در استان ثبت شد که با احتساب این فوتی‌ها مجموع جان باختگان این ویروس به ۲ هزار و ۷۱۴ نفر افزایش پیدا کرد.

این مقام مسئول استانی در ادامه گفت: در حال حاضر تعداد کل بستری‌های مربوط به بیماری‌های سندرم حاد تنفسی در آذربایجان غربی به ۱۴۱۸ نفر رسیده است که از این تعداد ۶۸۰ نفر مشکوک و ۷۳۸ نفر مبتلا به کرونا هستند.

او اضافه کرد: تعداد بستری‌شدگان در آی‌سی‌یو نیز ۳۰۶ نفر بوده که از این تعداد، ۷۷ نفر به دستگاه تنفس مصنوعی متصل هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در ادامه مردم را به حضور در خانه، رعایت نکات بهداشتی و پروتکل‌های بهداشتی و مراقبتی، رعایت مسائل محدودیت‌های وضع شده در سطح استان، استفاده از ماسک و محلول‌های ضدعفونی کننده دعوت کرد.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.