خسارت ۲۵۲ میلیارد تومانی کرونا به گردشگری کرمانشاه

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه  گفت: طبق آخرین برآورد‌های انجام شده خسارت کرونا به بخش گردشگری استان ۲۵۲ میلیارد و ۷۷۳ میلیون تومان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ امید قادری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه  گفت: از ابتدای شیوع کرونا تا مهرماه امسال به حوزه‌های میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان ۲۵۲ میلیارد و ۷۷۳ میلیون تومان خسارت وارد شده است.

او افزود: برآورد میزان خسارت در بخش فروش بلیط موزه‌ها، اماکن تاریخی و غرفه‌های اجاره‌ای  در این مدت حدود ۱۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان است که می‌توانست در زمینه حفظ و نگهداری این اماکن تاریخی صرف شود.

قادری مجموع خسارت برآورد شده به مشاغلی که بصورت مستقیم در واحد‌های اقامتی، پذیرایی، تفریحی و خدماتی گردشگری استان فعال بودند را طی این مدت بیش از ۶۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعلام کرد.

او گفت:از اسفند سال گذشته تا مهر امسال حدود ۱۱۳۰ نفر از شاغلین حوزه گردشگری استان بر اثر شیوع کرونا از کار بیکار شدند که البته از این تعداد ۷۰۰ نفر در خرداد که کرونا کمی فروکش کرد و حوزه‌های گردشگری تا حدودی دوباره فعال شد مجددا مشغول به کار شدند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان به خسارت‌های شیوع کرونا در حوزه صنایع دستی هم اشاره کرد و افزود:  کارگاه‌های تولید انفرادی و کارگاه‌های گروهی تا پیش از شیوع کرونا مواد اولیه زیادی را خریداری کرده بودند تا برای نوروز تولید بالایی برای فروش داشته باشند اما این هدف محقق نشد و دچار زیان مالی شدیدی شدند.

او گفت :در مجموع هنرمندان صنایع دستی استان دراین مدت بیش از ۴۵ میلیارد تومان خسارت دیدند.

 

 

انتهای پیام /س

برچسب ها: گردشگری ، صنایع دستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.