مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی مطرح کرد؛

پوشش ۴٩ هزار مکان به همت ناظران سلامت هلال احمر خراسان رضوی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: در طرح ملی ناظران سلامت به ۴۹هزار مکان به همت داوطلبان و جوانان هلال‌احمر خدمات ارائه شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر سید مجتبی احمدی مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: طرح ناظران سلامت طی تفاهم نامه با وزارت بهداشت و با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی در استان از اول آذر ماه امسال برای مقابله با ویروس کرونا آغاز شد.

او با اشاره به اینکه در طرح ملی ناظران سلامت به ۴۹هزار مکان به همت داوطلبان و جوانان هلال‌احمر خدمات ارائه شده است، افزود: طرح ناظران سلامت با همکاری مشترک با وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی استان در سبزوار نیشابور، تربت جام، گناباد و مشهد و نیز با همراهی بسیج، همزمان با سایر استان‌ها در خراسان رضوی در حال اجرا است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی ادامه داد: این طرح به صورت سراسری با حضور ۷۸۶ نفر روز عضو فعال جوان و داوطلب جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در قالب ۵۴ تیم فعال در ١٣ شعبه اصلی استان انجام می‌شود.

احمدی بیان کرد: در قالب همکاری جوانان، داوطلبان و امدادگران هلال احمر با بازرسان سلامت محیط و کار دانشگاه‌های علوم پزشکی استان در زمینه کنترل و نظارت بر حسن اجرای دستورالعمل های بهداشتی به منظور صیانت از سلامت هموطنان و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا اجرایی شده است.

او تصریح کرد: ارزیابی اماکن و اصناف، آموزش و فرهنگ سازی با ارائه توصیه‌های بهداشتی و ترویج فرهنگ پیشگیری از بیماری و حمایت‌های بهداشتی درمانی از افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای و آسیب پذیر در مواجهه با کرونا و توزیع ماسک و مواد شوینده از عمده اهداف و برنامه‌های این طرح است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی تأکید کرد، تعداد چهار هزار و ۵۳۰ نفر ساعت در طرح ناظران سلامت با همکاری نیرو‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی و بسیج در خدمت مردم هستند تا شاهد کاهش زنجیره انتقال بیماری و پیشگیری از شروع بیش از پیش بیماری کرونا و نیل به سلامت عمومی باشیم.


انتهای پیام/ا. غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.