تمدید محدودیت‌ های کرونایی در شهر‌ های نارنجی و قرمز خراسان جنوبی

با وجود خارج شدن ۶ شهرستان خراسان جنوبی از وضعیت قرمز کرونا، ممنوعیت فعالیت برخی گروه‌ های شغلی در استان همچنان ادامه دارد.

دهقانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: بر اساس آخرین وضعیت رنگ بندی اعلامی از سوی وزارت بهداشت، ۶ شهرستان خراسان جنوبی از وضعیت قرمز به نارنجی برگشتند و شهرستان طبس همچنان قرمز مانده است.

او افزود: در شهرستان طبس، محدودیت‌ های کرونایی در گروه‌ های شغلی دو، سه و چهار تا پایان هفته آینده اعمال می‌ شود.

او ادامه داد: در شهر‌های نارنجی استان هم فقط گروه‌های شغلی یک و دو مجاز به فعالیت هستند و فعالیت گروه‌های شغلی سه و چهار همچنان ممنوع است.


بیشتر بخوانید


دهقانی بیان کرد: در مورد ادامه محدودیت‌ های تردد جاده‌ ای و منع تردد شبانه هم روز شنبه ۱۵ آذر ماه در ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا تصمیم گیری می‌ شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار کرد: در هفته آینده، فعالیت ادارات در شهرستان طبس با یک سوم کارکنان و در شهر‌های نارنجی هم با ۵۰ درصد کارکنان ادامه دارد.

همکاری ۹۸ درصدی صنوف در اجرای طرح محدودیت‌ های کرونایی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با قدردانی از همکاری اصناف در طرح محدودیت‌ های کرونایی افزود: در دو هفته اول این طرح شاهد همکاری خیلی خوب کسبه و صنوف در استان بودیم و آن دسته از اصنافی هم که رعایت نکردند، پس از دو مرتبه تذکر، پلمب شدند.

او با تاکید بر تشدید نظارت‌ ها افزود: بازرسان مراکز بهداشت در کنار بازرسان صمت و اماکن همچنان بر نحوه تعطیلی و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نظارت کامل دارند.

دهقانی ادامه داد: به اتاق اصناف و ادارات هم تاکید شده است در ارائه خدمات و توزیع کالا‌های اساسی مورد نیاز مردم به گونه‌ ای برنامه ریزی کنند که منجر به ازدحام جمعیت نشود و این خدمات به صورت اینترنتی ارائه شود.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار