رئیس بیمه مرکزی:

بیمه حوادث طبیعی واحدهای مسکونی اجباری است/دولت حق بیمه اقشار ضعیف را پرداخت می‌کند

سلیمانی گفت: بیمه حوادث طبیعی واحدهای مسکونی همچون بیمه شخص ثالث خودرو الزامی است.

به گزارش خبرنگاربانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سلیمانی رئیس بیمه مرکزی در برنامه گفت و گوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر تصریح کرد: امروز اولین جلسه هیئت امنای صندوق بیمه همگانی حوادث رسما تشکیل شد و اساسنامه پیشنهادی به تصویب رسید.

او افزود: در حال تنظیم آیین‌نامه‌های این بیمه هستیم که از ابتدای سال ۱۴۰۰ بیمه شدن واحد‌های مسکونی کشور را شروع کنیم.

سلیمانی بیان کرد: در این مرحله حدود ۳۰ میلیون واحد مسکونی در کشور تحت پوشش بیمه حوادث طبیعی قرار می‌گیرند.

او گفت: در مرحله اول این قانون واحدهای مسکونی سراسر کشور الزامی است که تحت پوشش صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی قرار گیرند و در مرحله بعد واحدهای تجاری هم تحت پوشش قرار می‌گیرند.

رئیس کل بیمه مرکزی ایران بیان کرد: طبق قانون هرساله ۵۰ درصد از حق بیمه‌ای که صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی پیشنهاد می‌کند را دولت در قالب یارانه پرداخت کرده و ۵۰ درصد دیگر را صاحبان واحدهای مسکونی که در قبوض برق اعمال می‌شود، پرداخت می‌کنند.

دولت حق بیمه افراد تحت پوشش کمیته امداد یا بهزیستی را پرداخت می‌کند

رئیس کل بیمه مرکزی گفت: آن دسته از صاحبان واحدهای مسکونی که تحت پوشش کمیته امداد یا بهزیستی هستند و یا افرادی که درآمد اندکی دارند، صد درصد حق بیمه‌شان را دولت تقبل می‌کند و پرداختی نخواهند داشت.

سلیمانی تاکید کرد: بیمه حوادث طبیعی مثل بیمه شخص ثالث الزامی است و همه واحدهای مسکونی باید تحت پوشش این بیمه قرار بگیرند.

او در خصوص نحوه پرداخت این حق بیمه توضیح داد: افراد می توانند پرداخت را یکباره انجام ندهند. امکان تقسیط این حق بیمه و درج آن در قبوض برق وجود دارد که پرداخت طی  ۱۲ ماه صورت گیرد.

جزئیات اصلاحیه ماده ۸ قیمت متعارف و نامتعارف خودروها 

رئیس کل بیمه مرکزی ایران با اشاره به لایحه اصلاحیه ماده ۸  و نحوه محاسبه حق  بیمه خودروها با قیمت های متعارف و نامتعارف گفت: مقرر شد شرکت‌های بیمه‌ای در محاسباتشان قیمت متعارف و نامتعارف خودروها را لحاظ نکنند، بلکه بر اساس حداقل پوشش مالی بیمه شخص ثالث که ۱۱ میلیون تومان تعیین شده است، پرداخت انجام شود. در این خصوص منتظر تصویب مجلس هستیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار