شيخ الاسلامي: يارانه ها بايد به صورت عادلانه در اختيار مردم قرار گيرد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با اجرای قانون هدفمندی یارانه ها فرهنگ صرفه جویی و استفاده بهینه از منابع در کشور رایج شده و منابعی که تا پیش از این اسراف یا اتلاف می شد در سبد منافع ملی به نفع کشور و مردم ذخیره شده است.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت عبدالرضا شيخ الاسلامي تصریح کرد: قانون هدفمندی یارانه ها یک کار ارزشمند و خوبی بود که از زمان شروع تاکنون علی رغم اینکه هنوز به طور کامل اجرا نشده نتایج و آثار مثبتی را به همراه داشته است.
وی خاطر نشان کرد: قبل از اجرای این قانون، یارانه ها به صورت غیر هدفمند توزیع می شد و طبعا کسانی که مصرف بیشتری داشتند بهره بیشتری می بردند اما اکنون افراد کم درآمد و قشر ضعیف جامعه که تا پیش از این از منابع، بهره کمتری حاصل می کردند با دریافت یارانه نقدی انتفاع بیشتری کسب می کنند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: الزاما یارانه های نقدی که دهکهای پایین جامعه آن را دریافت می کنند صرف جبران هزینه های ناشی از طرح هدفمندی یارانه ها نمی شود بلکه صرف سایر امورات زندگی، تغذیه، آموزش، بهداشت و سایر ضروریات آنان می شود اما این در دهک های بالا موازنه ندارد و آن مقدار یارانه ای که دریافت می کنند با مقدار مصارفشان برابری نمی کند.
شیخ الاسلامی اظهار کرد: اساسا اجرای قانون هدفمندی یارانه ها برای همین منظور بوده که منابع بازتوزیع شود و به صورت عادلانه در اختیار مردم قرار گیرد.
وی تاکید کرد: اگر مصرف بنزین در کشور با توجه به روند افزایشی تولید خودرو ادامه پیدا می کرد به بالای 120 میلیون لیتر در روز بالغ می شد و این در حالی است که در حال حاضر به حدود نصف این میزان رسیده و این ره آورد خوبی از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها به شمار می رود.
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار