رئيس سازمان بازرسي در بوشهر؛

پورمحمدي: من از دولت جدا نشدم، اخراجم كردند

وزير كشور دولت نهم گفت: من از دولت جدا نشدم بلكه جزو اخراجي‌هاي دولت هستم.

به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي سازمان بازرسي كل كشور ،حجت‌الاسلام والمسلمين مصطفي پورمحمدي با حضور در جمع اساتيد و طلاب حوزه علميه امام خميني (ره) بوشهر با اشاره به اين‌كه در دهه پنجاه تصور اين‌كه روزي انقلاب به پيروزي برسد و روحانيت در دنيا تعيين كننده باشند دور از ذهن بود، گفت: هم اكنون تمام اين مسايل محقق شد و امروز قدرت تأثيرگذاري ايران در دنيا بسيار است. در بسياري از مناسبات دنيا روي ما حساب مي‌شود. بنابراين بايد مراقب رفتارهاي خود باشيم.


وي با اشاره به بيداري اسلامي گفت: به رغم بد نمايي‌ها و سياه نمايي‌هايي كه طي ساليان گذشته عليه جمهوري اسلامي ايران شد، توانستيم در منطقه تأثير گذار باشيم و اكنون موضوعات كوچك در كشور ما زيرذره‌بين است.
پور محمدي با بيان اين كه امروزه قضات كشورمان ديگر به عنوان يك قاضي ساده در جهان مطرح نمي باشند گفت: كوچك‌ترين حكم دادگاه‌هاي ما براي غرب و دشمنان مسئله شده و اكثر مستندات گزارشگر حقوق بشر كه اخيراً گزارشي به كميسيون سوم مجمع حقوق بشر داد احكام قضايي دادگاه‌هاي ما بودو در حال حاضر اگر هر كدام از مسئولين ما يك جمله بگويند كه جاي سوء استفاده باشد به يك چهره جهاني تبديل مي‌شوند.
رييس سازمان بازرسي كل كشور با اشاره به مصاحبه برژينسكي مشاور سابق رئيس جمهور آمريكا كه اذعان كرده بود كه جنگ لفظي بين ايران و آمريكا برايشان بسيار نگران كننده و مهم است و حاضر نيستند از مواضع خود عقب نشيني كنند،تصريح كرد:اين گونه اظهار نظرها همه به دليل اين است كه اگر بخواهند از مواضع خود عقب نشيني كنند حيثيت جهاني‌شان به خطر خواهد افتاد .
وي با تأكيد بر اين‌كه امروز روحانيت شيعه ،دوران ساز شده است ،افزود: امروز روحانيت شيعه رسالت بسيار بزرگي بر عهده دارد و جواناني كه به تازگي در اين عرصه قدم گذاشته‌اند بايد از فرصت‌ها به خوبي استفاده كرده و بادقت به امر آموزش و تحصيل بپردازند و تا موضوع چيزي را نفهميده اند از آن مسئله عبور نكنند.
پور محمدي در ادامه خاطرنشان كرد: جوان طلبه امروز با آموختن بان هاي بين اللمللي بايد بتوانند به راحتي با دنياي بيرون رابطه برقرار كرده و از ظرفيت‌هاي جديد ايجاد شده براي تبليغ استفاده كند.

وظيفه روحانيت و طلاب مقابل جريان انحرافي روشنگري است
پورمحمدي در پاسخ به سؤالي ديگر مبني بر وضعيت جريان انحرافي و برنامه‌هاي اين جريان براي انتخابات مجلس ، گفت: اين جريان در تلاش است تا به كرسي‌هاي مجلس دست پيدا كند و اگر ما بي‌تفاوت باشيم و وظيفه خود را انجام ندهيم بايد احساس خطر كنيم.
وي در ادامه افزود: اگر ما هوشيار باشيم و به مردم آگاهي دهيم كه به خوبي اين جريان را بشناسند و به آنان اجازه حضور ندهند جاي نگراني نيست و الحمدلله اين جريان بين مردم بدنام شده ‌است و در خصوص نامزدهاي وابسته به اين جريان نيز بايد به مردم آگاهي دهيم تا مردم تكليف خود را بدانند.
وي تأكيد كرد: وظيفه طلاب مقابل جريان انحرافي روشنگري است. مهم‌ترين رسالت ما تبليغ است. جريانات انحرافي و فتنه گر مقابل روشنگري‌هاي ما رنگ خواهند باخت.
رئيس سازمان بازرسي كل كشور در خصوص اين سؤال كه چرا نسبت به هشدارهاي مقام معظم رهبري درباره فساد اقتصادي توجه نشده است؟ گفت: مقام معظم رهبري ده سال پيش با صدور فرمان فرمان هشت ماده‌اي دستوري دادند كه مي بايست اين دستور بر اساس ساز و كار مناسبي طراحي شود اما در دولت قبلي لايحه ناقصي تهيه و پس از كشو قوس هاي بسيار ميان مجلس و شوراي نگهبان و مجمع تشخيص مصلحت در نهايت چندي پيش به عنوان قانون سلامت اداري و مبارزه با فساد به تصويب رسيد.

بدون قوانين محكم مبارزه با فساد سست است

وي در ادامه با بيان اين ‌كه مبارزه با فساد بايد قوانين كافي داشته باشد، گفت: بدون قوانين محكم مبارزه با فساد سست است چرا كه دولت‌ها خيلي از نظارت خوششان نمي‌آيد.
پور محمدي افزود: متأسفانه دستگاه‌هاي نظارتي كه يكي از آن‌ها سازمان بازرسي كل كشور است تقويت نشده و هنوز پست‌هاي سازمان بازرسي توسط دولت به تصويب نرسيده است.
رييس سازمان بازرسي كل كشور گفت: در چند سال اخير تلاش زيادي براي ارتقاء جايگاه سازمان بازرسي انجام شده و موفقيت‌هاي نسبي زيادي كسب شد ولي هنوز مطلوب نظر ما نيست.

اصول‌گرايان پيروز انتخابات مجلس آينده هستند

پورمحمدي در پاسخ به اين سؤال كه تحليل شما از انتخابات آينده چيست؟ تصريح كرد: فكر مي‌كنم اگر همين تلاش‌ها و تحركات ادامه يابد ان‌شاءالله جريان اصولگرايي توفيقات خوبي به دست خواهد آورد واگر فعاليت‌هاي جريان اصولگرايي به رهبري جامعتين ادامه پيدا كند و موج ارزش مداري به شاخص‌ها ترغيب شود قطعاً اصول‌گرايان پيروز خواهند شد.
وي با بيان اين كه در حال حاضر برنامه جامعتين تأكيد بر شاخص‌ها است ، تصريح كرد: اگر شما نيز زحمت بكشيد و همت كنيد ان‌شاءالله انتخابات نتيجه خوبي خواهد داشت.

نظام به دنبال حذف جريان انحرافي نيست/نبايد مجاري امور كشور دست جريان انحرافي باشد

وي همچنين در واكنش به سؤال طلبه‌اي كه مبني بر اين كه آيا نظام قصد برخورد با جريان انحرافي را ندارد؟ گفت: نظام برخورد حذفي با هيچ تفكري را نمي‌پسندد و اين كه با جريان انحرافي برخورد حذفي شود را قبول نمي‌كنيم چرا كه اسلام هم قبول ندارد تا كسي شمشير نكشيده و اخلال نكرد حذفش كرد.
وي درادامه با اشاره به تاكيدات مقام معظم رهبري نيز كه انديشه انحرافي را نقد كنيم نه اين‌كه آن را حذف كنيم، گفت: اگر نظر شما اين است كه مجاري امور دست اين جريان نباشد، بايد بگويم اين حرف درست است اما اگر اين‌ها بتوانند به انحاي مختلف از تاييد شوراي نگهبان بگذرند ديگر مردم هستند كه تصميم مي‌گيرند چگونه با اين جريان برخورد كنند.

هر چه سريع‌تر گروه‌هاي اصولگرا به وحدت بپيوندند

وي در واكنش به طلبه‌اي كه معتقد بود جبهه پايداري باعث اختلاف اصول‌گرايان شده است، گفت: اگر روال كنوني و اختلافاتي كه مطرح مي‌شود گفت:اگر اختلاف ميان اصولگرها ادامه پيدا كند دليل اصلي را جريان انحرافي دانست و اميدواريم هر چه سريع‌تر تمامي گروه‌ها اصولگرا به موضع وحدت و انسجام كلمه اعتقاد پيدا كنند.
پور محمدي در ادامه افزود: اعتقاد به وحدت به معناي ناديده گرفتن نقاط ضعف جريان اصولگرايي نيست و آنان بدانند كه با اختلاف و چند گروهي نه تنها ضعف‌ها حل نخواهند شد بلكه گسترش پيدا مي‌كنندو به عقيده من اصول‌گرايان بايد با نصيحت كردن و دلسوزي و تذكر به دنبال رفع ضعف‌ها و مشكلاتشان برآيند.

در پرونده فساد بانكي اخير متخلفين از ضعف برخي مديران سوء استفاده كردند

وي در پاسخ به طلبه‌اي كه مي‌گفت مقصر اصلي پرونده فساد بانكي اخير دولت است يا دستگاه ديگر؟ گفت: مقصر اصلي در اين فساد، متهمين هستند كه دستگير شده‌اند و مجرم اصلي افراد مفسد اقتصادي كه در زندان به سر مي برند اما اين افراد از ضعف سيستم بانكي و عدم كنترل و نظارت‌هاي لازم بر بانك‌ها و ضعف برخي مديران سوء استفاده كردند.
رئيس سازمان بازرسي كل كشور در پاسخ به سؤالي ديگر مبني بر اين كه به بزرگ‌ترين چالش انتخابات آينده اشاره كرد و گفت: بزرگ‌ترين چالش انتخابات آينده نكات و دغدغه‌هايي است كه من و شما داريم و مقام معظم رهبري در اين رابطه بسيار روشن تبيين كرده‌اند كه مجلس نبايد تحت تأثير قدرت و ثروت شكل بگيرد و اين نكته مهم‌ترين چالش انتخابات آينده است.
وي در ادامه افزود: قدرت به معناي جريان مقتدر يا دولت است و مجلس آينده نبايد تحت تأثير دولت و صاحب نفوذان شكل بگيرد و اگر اين امر محقق شود ديگر نمايندگان مردم نمي‌توانند از دولت و قوه قضائيه حساب كشي كنند.
پور محمدي با تاكيد بر اين كه مجلس جايگاه خاص خود را دارد و نبايد تحت نفوذ جرياني باشد ، خارنشان كرد :بايد حواس مان باشد كه مجلس را تحت تأثير ثروت شكل ندهيم و نبايد اين موضوع با مسائل ديگر خلط شود و اين‌كه مي‌گوييم مجلس نبايد تحت تأثير دولت باشد اصلاً به اين معنا نيست كه دولت مقتدري شكل نگيرد بلكه مجلس جايگاه خاص خود را دارد و نبايد تحت نفوذ جرياني باشد

فرود هواپيماي جاسوسي آمريكا در خاك ايران در اقتدار نظامي مدبرين و سياست‌مداران آمريكايي رعشه ايجاد كرد

وي همچنين درباره هواپيماي جاسوسي كه توسط نيروهاي مسلح ايران مجبور به فرود در خاك كشورمان شد گفت: خدا لطف كرد كه اين اتفاق افتاد. درست است جوانان و نظاميان ما نقش بسيار زيادي در نشاندن اين هواپيما داشتند اما اين مسئله جزو عنايت خاص و الطاف الهي است.
وي در ادامه افزود:نيروهاي مسلح در رهگيري، هك كردن و نفوذ در سيستم هواپيماي دشمن نقش داشتند و اين مسئله تفضل خدا بود و خداوند با اين هديه و تحفه، جبروت را از دشمن برد و اقتدار نظامي ما در مدبرين و سياست‌مداران آن‌ها رعشه ايجاد كرد. پور محمدي در ادامه تصريح كرد: تصاحب پرنده جاسوسي سيا نشان دادن ايران جايي نيست كه بتوانند به راحتي به اهداف نظامي‌شان دست پيدا كنند .
وي گفت :هدف اظهارنظرهاي پراكنده و متناقض آمريكايي‌ها اين است كه بگويند اين هواپيما جاسوسي نيست و اشتباهي در خاك ايران فرود آمده اما ما ميگوييم اين هواپيما جاسوسي بوده و با ترفند و تدبير نظاميان ما فرود آمده است.

پورمحمدي همچنين در پاسخ به اين سؤال كه آيا قبل از اين‌كه از دولت جدا شويد شاهد فعاليت جريان انحرافي در دولت بوديد؟، گفت: من از دولت جدا نشدم بلكه جزو اخراجي‌هاي دولت هستم. زمان حضور من در دولت نكات انحرافي به نحوي كه امروز مطرح است وجود نداشت ولي رگه‌هايي از انحراف زمزمه مي شد همان زمان دو سه نكته به نظر من آمد كه نسبت به آن‌ها واكنش و عكس‌العمل نشان دادم./ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار