کشته شدن بیش از هزار شبه نظامی در افغانستان طی چهار ماه

وزارت کشور افغانستان اعلام کرد از ماه سپتامبر تاکنون بالغ بر 1000 شبه نظامی در این کشور کشته و 1700 تن دیگر دستگیر شده اند.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شین هوا؛ در بیانیه منتشر شده از سوی وزارت کشور افغانستان آمده است طی عملیات های نظامی صورت گرفته از سوی نیروهای پلیس افغان و نظامیان ناتو از اول سپتامبر تا 17 دسامبر بالغ بر هزار و 67 شبه نظامی در این کشور کشته و 1728 تن دیگر دستگیر شده اند.
در جدیدترین حمله صورت گرفته علیه شبه نظامیان افغانستان که صبح روز جمعه بوقوع پیوست علاوه بر کشته شدن 4 شبه نظامی، نزدیک به 20 تن از مظنونان گروهک های تروریستی نیز دستگیر شدند.
نیروهای پلیس افغانستان طی 24 ساعت گذشته در 7 عملیات نظامی علیه شبه نظامیان مشارکت داشتند که در استان های کابل، قندهار، کاندوز، هلمند و ورداک صورت گرفتند.
با توجه به خروج نظامیان آمریکایی از عراق، مقامات افغانستان نیز امیدوار هستند با حضور پر رنگ تر در عملیات های مختلف نظامی علیه گروهک های تروریستی، شرایط خروج نیروهای خارجی از کشورشان را فراهم آورند. نیروهای ناتو و آمریکا از سال 2001 در افغانستان مستقر شدند./ا
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار