حمايت اسقف اعظم آفريقاي جنوبي از وال استريتي‌ها؛

تعطيلي ستادهاي انتخاباتي اوباما در دستور كار معترضان آمريکايي

درحالی سرکوبهای معترضان در امریکا ادامه دارد که معترضان تعطيلي ستادهای انتخاباتی اوباما را در برنامه دارند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی، معترضان امریکایی در ایالت آیووا اعلام کرده اند ستادهای انتخاباتی باراک اوباما رئیس جمهور امریکا را به تعطیلی خواهند کشاند.
آنها اعلام کرده اند قصد دارند در مقابل ستادهای انتخاباتی اوباما تجمع برپا کنند.
از سوي ديگر، "دزموند توتو" اسقف اعظم افریقای جنوبی که نماد مبارزه با نژادپرستی است، به جمع حامیان جنبش ضدنظام سرمایه داری در امریکا پیوست و اعلام کرد یکی از کلیساهای شهر نیویورک باید به معترضان جنبش تسخیر وال استریت اجازه بدهد در محوله این کلیسا ، چادر بزنند و تجمع کنند.
توتو از مسئولان کلیسای ترینیتی شهر نیویورک خواست تا اجازه چنین کاری را به معترضان بدهند و مانع از شوند که در برخورد با معترضان از خشونت استفاده شود.
اسقف اعظم افریقای جنوبی به علت اقداماتش بر ضد رژیم نژادپرست آپارتاید در دهه 1980 شهرت بین المللی دارد.
معترضان آمریکایی از تسهیلات استفاده می کنند که در تقاطع خیابانهای وال استریت و برادوی قرار دارد اما مسئولان این کلیسا به معترضان اجازه نمی دهند در این مکان چادر بزنند.
بر اساس اين گزارش، مردم نیویورک روز گذشته تظاهرات کردند. این تظاهرات در حمایت از جنبش تسخیر وال استریت بود.پلیس نیویورک حدود 55 نفر از معترضان جنبش تسخیر وال استریت را در یکی از پارکهای این شهر بازداشت کرد.
از زمان آغاز جنبش مذکور در اواسط ماه سپتامبر تاکنون، پلیس امریکا بیش از پنج هزار و 500 نفر را بازداشت کرده است.
شماری از معترضان جنبش تسخیر وال استریت از سه هفته پیش اعتصاب غذا کرده اند.
البته این وضع فقط به نیویورک محدود نیست بطوریکه روز گذشته پلیس امریکا در ایالت کارولینای شمالی، دست کم نفر از شش نفر از معترضان جنبش تسخیر وال استریت را بازداشت کرد./ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار