دبير اجرايي نخستين كنگره بين‌المللي سوختگي كشور؛

بيشترين موارد سوختگي‌ در كشور، سوختگي‌هاي خانگي است

دبير اجرايي نخستين كنگره بين‌المللي سوختگي بيشترين موارد سوختگي‌ در كشور را سوختگي‌هاي خانگي اعلام كرد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران دكتر آخوندي نسب درخصوص آمار بالاي موارد سوختگي در ايران نسبت به آمارهاي جهاني هشدار داد و گفت: بايد به معضل سوختگي در كشور بيشتر پرداخته شود تا بيماراني كه دچار اين عارضه شده و اغلب از قشر ضعيف جامعه هستند از حمايت بيشتري برخوردار شوند.

وي افزود: با توجه به اينكه بيشترين سوختگي در كشور ما سوختگي‌هاي خانگي است، آمار سوختگي‌هاي صنعتي و سوختگي‌هاي ناشي از ولتاژ قوي و اسيد پاشي نيز قابل توجه است.

دكتر آخوندي نسب در خصوص آمار بيماران سوختگي در كشور گفت: سال گذشته 133 مورد سوختگي الكتريكي به مراكز سوختگي مراجعه كرده‌اند كه 64 مورد از آنها منجر به قطع عضو شده‌اند، امسال نيز تا كنون 94 مورد سوختگي الكتريكي داشته‌ايم كه 33 مورد منجر به قطع عضو شده است.

وي افزود: گاهي اوقات بيمار 2، 3 و گاهي 4 عضو بدن خود را از دست مي‌دهد كه در اين زمينه مكاتباتي با وزارت كشور، وزارت نيرو و شهرداري صورت گرفته تا بتوان اقدامات پيشگيرانه ‌اي انجام داد.

معاون پژوهشي مركز تحقيقات سوختگي دانشگاه علوم پزشكي تهران با بيان اين كه سوختگي در اطفال نيز در كشور ما از آمار بالايي برخوردار است، اظهار داشت: سيستم گرمازايي در كشور ما در بسياري از منازل، مهد‌ها و محل كار بسيار قديمي و فرسوده بوده و از استاندارد و امنيت لازم برخوردار نيست، به همين جهت معضل سوختگي كودكان را هميشه تهديد مي‌كند./ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار