نفروختن هواپيماهاي مسافربري به ايران نقض آشكار حقوق بشر است

كاپيتان شهبازي گفت: نفروختن هواپيماهاي مسافربري به ايران يكي از مصاديق بارز رعايت نکردن حقوق بشر است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران هوشنگ شهبازي خلبان نامداري كه چندي پيش توانست هواپيماي مسافربري خط تهران مسكو را بدون باز شدن چرخ هاي جلوي هواپيما به سلامت به زمين بنشاند، در جلسه تقدير هيئت نمايندگان اتاق ايران با بيان اين مطلب افزود: نفروختن فروش هواپيماهاي مسافربري به ايران از جمله مسائلي است كه منجر به نقض آشكار حقوق بشر از سوي آمريكا و غرب است كه مدعي برپايي اين حقوق در جهان هستند.
وي افزود: دانش هوانوردي و استفاده از هواپيماهاي مسافربري و نيز فناوري مربوط به آن چيزي است كه متعلق به هيچ ملت و كشور خاصي نيست، بلكه بايد در اختيار تمام افراد بشر قرار گيرد.
وي افزود: افتخار حضور من در اين جلسه به دليل فرودي بود كه در شرايط خاص مي توانست تبديل به يك بحران شود.
وي ادامه داد: بحراني كه ناشي از حركت ناجوانمردانه آمريكا و كشورهاي اروپايي به خاطر تحريم هاي يك جانبه و به دور از حقوق عادي افراد بشر است.
وي با تشكر از تقدير نمايندگان اتاق ايران گفت: كاري كه من كردم وظيفه اي است كه هر خلباني بر عهده دارد و ما ايرانيان بايد علاوه بر توسعه دانش هوانوردي در ساخت هواپيماهاي مسافربري با صداي رسا و بلند حركت نا جوانمردانه تحريم آمريكا و كشورهاي اروپايي در خصوص عدم فروش هواپيماهاي مسافربري و قطعات آن را به كشورمان به علامت اعتراض اعلام کنيم ./ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار