رییس پژوهشگاه هوافضا :

اولین تیم فضانوردی ایران انتخاب می شوند

اولین تیم فضانوردی ایران از میان خلبان های هواپیماهای جنگنده اواخر امسال انتخاب می شوند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ دكتر 'محمد ابراهیمی'، رییس پژوهشگاه هوافضا گفت: فضانوردان معمولا از میان خلبان های هواپیماهای جنگنده انتخاب می شوند و با ارایه آموزش های بیشتر این خلبانان، آنان به فضانورد تبدیل می شود.

وی از انجام مذاكرات مقدماتی با كشورهای صاحب فناوری فضایی به منظور تربیت فضانورد خبرداد و افزود: این مذاكرات با كشورهایی مانند چین و روسیه انجام شده است و براین اساس تعدادی ازداوطلبان فضانوردی به منظور آموزش و سازگاری با شرایط فضا در این كشورها آموزش خواهند دید.

وی درمورد پروژه اعزام انسان به فضا اظهار داشت: در حال حاضر مطالعات و طراحی مفهومی اولیه و امكان سنجی های لازم در این زمینه انجام شده است و  تاكنون تعدادی از كاوشگرها از سوی جمهوری اسلامی ایران به فضا پرتاب شده اند.

ابراهیمی افزود: مرحله بعدی اعزام انسان به فضا دارای دو فاز مطالعات اولیه درباره سفینه حامل انسان به فضا و انجام عملیات واقعی به منظور به دست آوردن فناوری است كه با پرتاب كاوشگرها و اعزام موجودات كوچك به فضا این ماموریت پیگیری می شود.

وی افزود: پروژه اعزام انسان به فضا در مراحل بعدی به تدریج با بزرگتر كردن اندازه محموله های اعزامی به فضا در چند سال آینده به نتیجه خواهد رسید .

رییس پژوهشگاه هوافضا خاطرنشان كرد: در مرحله اول اجرای این پروژه ، فضانورد انتخاب شده در مدت زمان 30 دقیقه اولین پرواز مداری را انجام خواهد داد و به زمین بازمی گردد و در نهایت این پروژه با فرستادن سفینه به فضا كامل می شود.

وی افزود: فرستادن سفینه به فضا دارای دو مرحله اصلی است كه مرحله اول شامل ساخت سفینه ، كپسول حامل انسان و سیستم های پشتیبان حیات و مرحله دوم نیز شامل ساخت ماهواره بر حامل كپسول است./ح


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار