اجرای اپرای عروسکی "حافظ" از نیمه دوم بهمن در تالار فردوسی

"بهروز غریب پور" از آغاز اجراهای اپرای عروسکی "حافظ" از نیمه دوم بهمن در تالار فردوسی خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، "بهروز غریب پور" در گفت و گو با روابط عمومی و امور بین الملل بنیاد رودکی با اشاره به ساخت عروسک ها، دوخت لباس ها و نیز ساخت صحنه های مختلف این اپرا که در حال انجام است، گفت: تمامی این امور به موازات هم در حال انجام است و اگر همه موارد با توجه به زمان بندی های صورت گرفته، به طور منظم و بر اساس انتظارم سپری شوند، از 15 بهمن اجرای نمایش را آغاز می کنیم.
وی در خصوص بخش سمفونیک این اپرا که قرار بود توسط ارکستر سمفونیک اتریش اجرا و ضبط شود توضیح داد: ما بنا به دلایلی نتوانستیم برای ضبط این بخش به اتریش سفر کنیم و در نهایت توسط ارکستر فیلارمونیک روسی بلغارستان قطعات سمفونیک این نمایش را ضبط کردیم که بخش کوتاهی از آن باقی مانده که تا پایان دی سال جاری انجام می شود.
غريب پور ارکستر فیلارمونیک روسی بلغارستان را ارکستری با قابلیت های مطلوب توصیف کرد و با اشاره به برگزاری کنکور آواز با حضور 90 خواننده خاطرنشان کرد: ما با برگزاری این کنکور سعی داشتیم خواننده های مستعد و ناشناخته اپرای ایرانی را برای ضبط اپرای دیگر شخصیت های نمایش و نیز مخالف خوانان پیدا کنیم که موفق بودیم؛ چرا که ایده آل من این بود که تمام خواننده های این نمایش متاثر از موسیقی و نمایش ایرانی باشد و با این کارها توانستیم به اپرای ایرانی نزدیک شویم.
وی با بیان این مطلب که در اپرای "حافظ" اپرای غربی جایی ندارد یادآور شد: در این نمایش اشترم خوانی و رجز خوانی جایگزین اپرای غربی شده است و ما یک گام بر اپرای ایرانی نزدیک تر شویم.
اپرای عروسکی "حافظ" پنجمین اپرای عروسکی ساخته "بهروز غریب پور" پس از اپراهای درخشانی چون: "مکبث"، "عاشورا"، "مولوی" و "رستم و سهراب" است که این بار با صدای "علیرضا قربانی" و از نیمه دوم بهمن سال جاری در تالار فردوسی روی صحنه می رود./ي2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.