کشته شدن زن باردار توسط نیروهای آمریکایی

در حالی که مردم عراق طی روزهای اخیر، خروج نظامیان آمریکا از کشورشان را جشن گرفتند، در حملات شبانه نيروهاي امريکايي در شرق افغانستان، یک خانواده افغان به خاطر کشته شدن مادر باردار سوگوار شدند.

به گزارش خبرنگار وب گردی باشگاه خبرنگاران، در حملات مرگ‌بار شبانه نيروهاي امريکايي در شرق افغانستان، به کشته شدن يک زن باردار و زخمي شدن چهار غير نظامي دیگر انجامید که این موضوع، باعث خشم مردم و مقامات افغان شده است.

براساس گزارش پرس تی وی، مقامات رسمي ناتو مدعي شده‌ بودند هدف از حمله روز شنبه در منطقه گرديز استان پکتيا، يکي از سرکردگان شورشي بوده است اما اين درحالي است که دفتر والي پکتيا اعلام کرد، اين حمله "عملياتي خودسرانه" بوده که منزل رئيس مبارزه با مواد مخدر پکتيا را هدف قرار داده است.

دفتر حامد کرزي رئيس جمهوري افغانستان در بيانيه‌اي اعلام کرد: "جلسه شوراي امنيت ملي که روز يکشنبه در کاخ رياست جمهوري برگزار شد، حمله شبانه نيروهاي بين‌المللي به منزل رئيس مبارزه با مواد مخدر پکتيا را که در آن يک زن کشته شد و چهار نفر ديگر زخمي شدند، محکوم کرده است."

اين حمله درحالي انجام شد که رئيس جمهوري افغانستان، بارها از نيروهاي خارجي خواسته است تا به چنين عمليات‌هايي پايان دهند.

کرزي همچنين آشکارا از حملات شبانه به رهبري امريکا که جان مردم محلي را به مخاطره مي‌افکند و موجب آزار و اذيت آن‌ها مي‌شود، انتقاد کرده است.

ژنرال جان الن فرمانده نيروهاي بين‌المللي در افغانستان، گفته است که ارتش امريکا قصد دارد حتي پس از پايان ضرب الاجل تعيين شده براي خروج نيروهاي امريکايي، حضورش را در اين کشور جنگ زده حفظ کند.

مطابق با ضرب الاجل تعيين شده ميان کابل- واشنگتن، نيروهاي امريکايي بايد تا پايان سال ۲۰۱۴ خاک افغانستان را ترک کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار