معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد:

رشد تولیدات صنعتی و معدنی با اجرای هدفمندی یارانه ها

معاون برنامه ریزی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: همزمان با اجرای قانون هدفمندی یارانه ها اکثر محصولات مهم صنعتی و معدنی انرژی بر، با رشد چشمگیری مواجه بوده اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ سيد رضا فاطمي امين در گفتگو با شاتا، افزايش مصرف انرژي در واحدهاي توليدي و صنعتي را بر اساس آمار وزارت نيرو بيانگر افزايش مصرف در صنايع دانست و گفت: در سال جاري در بيشتر محصولات افزايش توليد داشته ايم و کاهش توليد مربوط به اقلامي مي شود که تكنولوژي قديمي تري دارند.

به گفته وي در 10 ماهه منتهي به مهر ماه سال جاري در توليد سيمان رشد بيش از 6/12 درصدي، شمش آلومينيوم 5/14 درصدي، كاشي وسراميك 6/27 درصدي، فولاد خام بيش از 3/17 درصدي و محصولات فولادي 5/11درصدي را شاهد بوده ايم.

 همچنين طي اين مدت توليد شمش روي رشد 4/30 درصدي،  كاتد مس 1/3 درصدي، خودرو و انواع سواري 6/4 درصدي و انواع كاغذ رشد 5/3 درصدي را تجربه كردند.

معاون برنامه ریزی وزير صنعت و معدن و تجارت همچنين با بيان اينكه 80 درصد شرکت هایی که در بورس سهام عرضه می کنند صنعتی و معدنی هستند، افزود: آمار رو به رشد شاخص هاي بورس نشان از پويايي بخش صنعت و معدن پس از اجراي قانون هدفمند يارانه ها درکشور دارد.

وي گفت: ايجاد فرصت هاي جديدكسب وكار،  بهبود محیط کسب و کار، افزایش بهره وری و آزاد شدن منابع انرژي براي استفاده در بخش توليد از جمله آثار هدفمندي يارانه ها در بخش توليد به شمار مي روند./ق2


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار