ائتلاف مخوف پنتاگون با رژيم هاي ديكتاتوري منطقه براي سركوب قیام ها

نیك تورس نویسنده و تحلیلگر آمریكایی با اشاره به هراس آمریكا از به نتیجه رسیدن قیام ها در كشورهای عربی خاورمیانه، اعلام كرد كه پنتاگون يك "ماموریت آموزش مخفی" را در كشورهای عربی برای سركوب قیام های اصيل اجرا می كند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران، این تحلیلگر در مقاله اي آورده است: پنتاگون در اتحاد عمیقی كه با رژیم های سركوبگر منطقه برقرار كرده، با تقویت پایگاه های نظامی خود و مسلح كردن این رژیم ها با ابزارهای سركوب ماموریت خود را انجام می دهد.

پنتاگون همچنین افرادی را برای آموزش سربازان این رژیم های سركوبگر و متحد نظامی واشنگتن به این كشورها اعزام كرده كه وظيفه این نیروها، آموزش روش های جمع آوری اطلاعات و سركوب قیام ها به ارتش متحدان آمریكا برای سركوب قیام های مردمی است.

تورس تاكید می كند كه در سال 2011 نیروهای امنیتی آمریكایی به طور مرتب برنامه های آموزشی متعددی را برای نیروهای امنیتی شماری از رژیم هایی كه مرتب در حال سركوب اعتراضات دموكراتیك بوده اند، برگزار كرده كه آخرین ماموریت، تمرین آموزشی مشتركی بود كه در امارات متحده عربی برگزار شد.

این تحلیلگر سیاسی آمریكایی اضافه می كند: این تنها نمونه اي محدود از ماموریت های آموزشی مخفیانه نیروهای امریكایی در منطقه خاورمیانه است. این ماموریت های آموزشی در كنار تسلیحات نظامی ارسالی نقش موثری را برای حفظ جایگاه امنیتی و اطلاعاتی رژیم های سركوبگر وابسته به آمریكا در برابر اعتراضات مردمی ایفا می كنند.

این ماموریت های سری آموزشی پنتاگون در یك سال گذشته و در پی شدت گرفتن اعتراضات مردمی افزایش یافته است. /ا
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار