شهرکرد/

شهرکرد به شبکه جهاني "1000 شهر 1000 زندگي جهان" پيوست

همزمان با فرا رسيدن هفته ي هواي پاک ، شهرداري شهرکرد گواهي جهاني شهر سالم با عنوان " 1000 شهر 1000 زندگي " را از سازمان بهداشت جهاني دريافت کرد.

نورالله غلاميان دهکردي در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: شهرکرد بام ايران زمين، مرکز استان زيباي چهارمحال و بختياري به شبکه جهاني 1000 شهر سالم منطقه مديترانه شرقي سازمان جهاني بهداشت پيوست.

شهردار شهرکرد افزود: استفاده از سوخت فسيلي کم، وضعيت پاکي هوا، سلامت جسمي و روحي و رواني شهروندان، وضعيت کوچه ها ، فضاي سبز ، فضاي ورزشي ، درمانگاه ها مدارس ،بررسي مسائل زيست محيطي و تحصيلات شهروندان از جمله موارد اين انتخاب بوده است.
نورالله غلاميان دهکردي بيان اينکه جهان به سرعت در حال شهرنشيني است و يکي از راهکارهاي زندگي سالم در شهرها به کارگيري پروژه هاي شهر سالم است، گفت: شهر سالم به شهري اطلاق مي شود که در آن با ايجاد و گسترش پيوسته شرايط فيزيکي و اجتماعي زيست محيطي و استفاده بهينه از منابع و امکانات موجود، محيطي فراهم شود که در اثر آن مردم جامعه ضمن حمايت يکديگر و مشارکت گروهي در انجام کليه امور زندگي، قابليت خود را به حداکثر مي رسانند.

وي با اشاره به اينکه دغدغه عمده مسئولان شهري شهرداري شهرکرد، ايجاد تمامي امکانات براي رفاه بيشتر شهروندان است، افزود: در اين زمينه با تعامل مناسب ميان دستگاه هاي مسئول اقدامات خوبي انجام شده که بايد در اين راستا گامهاي بيشتري برداشته شود.

شهردار شهرکرد افزود: تاکنون بيش از 70 شهر در کشورمان به اين طرح پيوسته اند که شهرکرد بام ايران زمين نيز از جمله شهرهاي سالم و دوستدار سلامت منطقه ي مديترانه شرقي سازمان جهاني به شمار مي رود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.