کاهش قاچاق دارو در همدان نسبت به سال گذشته

معاون غذا و دارو دانشگاه گفت: به نسبت سال گذشته، کشفيات قاچاق دارو در همدان کمتر شده است.

به گزارش سرويس علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب­دا؛ دكتر علي‌اصغر وحيدي‌نيا، معاون غذا و دارو دانشگاه در ارتباط با وضعيت شرکت‌هاي پخش دارو در استان همدان با بيان اينکه در حال حاضر در استان 19 شرکت پخش دارو وجود دارد، اظهار کرد: از اين تعداد دو شرکت به صورت استاني فعاليت مي‌کنند.

وي با بيان اينکه شرکت‌هاي سراسري پخش و توزيع دارو در همدان داراي نمايندگي هستند، گفت: همه اين شرکت‌ها وسيله نقليه مناسب حمل و توزيع دارو در سطح شهرها را تا پنج دستگاه نيز دارند.

معاون غذا و دارو دانشگاه با بيان اينکه شرکت‌هاي پخش که مبادرت به توزيع داروهاي يخچالي مي‌کنند بايد وسايل نقليه يخچال‌دار داشته باشند، تصريح کرد: در حال حاضر از نظر وسايل نقيله و توزيع دارو در همدان مشکلي نداريم.

وي با بيان اينکه 19 شرکت توزيع و پخش دارو در همدان مجهز به وسيله نقليه يخچال‌دار هستند، ابراز کرد: در ارزيابي‌هاي سالانه معاونت غذا و دارو معيارهاي مختلفي نظير تجهيزات، ماشين‌هاي توزيع و حتي يخچال‌دار بودن ماشين‌هايي که مبادرت به حمل و توزيع داروهاي يخچالي مي‌کنند نيز مورد توجه قرار مي‌گيرد و شرکت‌ها از اين نظر امتيازبندي مي‌شوند.

دكتر وحيدي‌نيا در ارتباط با وضعيت کارخانه توليد دارو در استان همدان نيز با بيان اينکه تنها يک کارخانه فعال توليد دارو در تويسرکان وجود دارد، عنوان کرد: در حال حاضر اين کارخانه مشغول توليد محلول‌هاي دياليز است.

وي با بيان اينکه تأسيس کارخانه‌هاي داروسازي از طريق وزارتخانه انجام مي‌شود، افزود: در حال حاضر دو شرکت درخواست تأسيس کارخانه داروسازي در استان را داده‌اند و به دنبال اخذ موافقت وصولي کارخانه داروسازي در همدان هستند.

معاون غذا و دارو دانشگاه تصريح کرد: در راستاي احداث و راه‌اندازي کارخانه داروسازي در همدان موارد متعددي نظير اخذ مجوز، محل احداث، ساختمان مورد توجه قرار مي‌‌گيرد.

وي در پايان در ارتباط با وضعيت قاچاق دارو در همدان نيز با بيان اينکه آمار اين بحث را نيروي انتظامي بر اساس کشفيات دارو، ارائه مي‌کند، گفت: در بازرسي‌هايي که از داروخانه‌ها انجام مي‌دهيم بحث داروهاي قاچاق را پيگيري مي‌کنيم اما نيروي انتظامي در اين زمينه فعاليت خوبي دارد به خصوص از اين نظر که گلوگاه‌هاي موجود را نيز کنترل مي‌کنند اما در کل مي‌توان گفت نسبت به سال گذشته، کشفيات دارو در همدان کمتر شده است./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار