معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی اعلام کرد؛

آغاز رایزنی ها برای مذاکرات با گروه 1+5

معاون سیاست خارجی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران گفت : رایزنی درباره تعیین زمان و مکان مذاکرات با گروه 1+5 ادامه دارد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، علی باقری که برای رایزنی با مقامات روسیه در مسکو به سر می برد،گفت: هنوز تصمیمی در این زمینه گرفته نشده است و دستور کار مذاکرات با گروه 5+1 نیز بر اساس توافق طرف ها مشخص خواهد شد.
وی درباره سفر به مسکو گفت : ایران و روسیه دو کشور همسایه با نقش فعال در عرصه بین المللی هستند که از گذشته رایزنی های مستمری درباره موضوعات مهم منطقه ای داشتند .
معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی افزود : در ایام اخیر نیز دو کشور با درک مشترک از روند تحولات و نگاه بیگانگان به مسایل منطقه رایزنی ها را هم به لحاظ کمی و محتوایی گسترده تر کردند.
باقری با تاکید بر اینکه در آستانه دور جدید گفتگوها با گروه 1+5 قرار داریم،تصریح کرد: این سفر به دعوت وزارت خارجه روسیه و با هدف دیدار با مقامات سیاسی و امنیتی این کشور برای گفتگو درباره مسایل مورد علاقه دوجانبه، منطقه ای و بین المللی انجام شده است.

* طرح گام به گام؛ موضو مهم مذاکرات ایران و روسیه

معاون سیاست خارجی دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت : در سفر آبان ماه به مسکو یکی از موضوعات مهم گفتگوها با مقامات روسیه طرح موسوم به گام به گام بود و در آن زمان ملاحظات ایران درباره ابعاد محتوایی این طرح برای طرف روسی تشریح شد.
باقری گفت : مقامات روسیه از هیئت شورای عالی امنیت ملی دوباره دعوت کردند تا دیدگاههای تفصیلی ایران را درباره طرح گام به گام داشته باشند و این طرح از موضوعات مهم گفتگوی هیئت ایرانی با مقامات روسیه در این سفر خواهد بود.
باقری روز گذشته وارد مسکو شد و امروز با وزیر و معاونان وزارت امور خارجه روسیه و همچنین مقامات شورای امنیت این کشور دیدار می کند؛ این دیدارها پشت درهای بسته و بدون حضور رسانه ها برگزار خواهد شد.

/ع2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار