نرخ بیکاری باید به 7 درصد کاهش پیدا کند

معاون سرمایه انسانی توسعه اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: باید به گونه ای طرح های توسعه اشتغال در کشور اجرا شود که نرخ بیکاری در پایان برنامه پنجم به حداقل 7 درصدی کاهش پیدا کند.


فروزان مهر در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران افزود: با فعال تر کردن کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری می توانیم هدف گذاری های صورت گرفته در زمینه ایجاد اشتغال را محقق کنیم.
وی لزوم همکاری شبکه بانکی را برای توسعه فرصت های شغلی ضروری عنوان کرد و با اشاره به این که براساس تجربه های گذشته عملکردهای انقباضی نمی تواند پاسخگوی اهداف باشد از اختصاص اعتبارات صندوق توسعه ملی به طرح های اشتغال از خبر داد و اظهار داشت: استان ها می توانند طرح هایی را که می تواند از منابع ارزی استفاده کنند را مشخص و به صندوق توسعه ملی معرفی کنند.
معاون سرمایه انسانی وتوسعه اشتغال وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی خاطر نشان کرد: از منابع فایناس خارجی نیز به طرح های اشتغال زا اختصاص می یابد.
در ادامه موسوی دبیر کانون انجمن های صنفی آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد با اشاره به تدوین نظام مهارت و فناوری در کشور گفت: با افق تازه ای که در آموزش های مهارتی ایجاد شده است آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای به عنوان تشکیلاتی اثر گذار در عرصه مهارت آموزی در کشور نیز باید به دنبال ایجاد تحولاتی سازنده باشند.
دبیر کانون انجمن های صنفی آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد ادامه داد: در اولین گام راه اندازی پایگاه اطلاع رسانی کانون انجمن های صنفی آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای کشور به منظور افزایش تعامل و ارتباط بین مسئولان و کانون و روسای آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای و مسئولان سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور صورت گرفته است./ز
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار