بدحجابي نوعي هنجارشكني اجتماعي

در جامعه اي كه پوشش و حجاب نوعي ارزش تلقي مي شود بدحجابي نوعي هنجارشكني اجتماعي تلقي شده و طبعا زمينه ساز برخي از آسيب هاي اجتماعي نيز هست.

حجت الاسلام حسن بطحايي كارشناس حوزه و دانشگاه در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت:‌ بدحجابي در جامعه نشان دادن چراغ سبز به سودجويان و نتيجه آن گرفتار شدن در دام هنجار شكنان و هرزه گان اجتماعي است.
وي ادامه داد:‌ بي ترديد تمام احكام خداوند براي بشر در راستاي مصالحي بوده تا انسان ها در راحتي و آرامش زندگي كنند.
وي اظهار كرد: حجاب به عنوان چتر حمايتي معنوي، زنان را از نگاه چشم هاي ناپاك و قلب هاي بيمار حفظ كرده و طبعا در سايه آن فعاليت هاي اجتماعي را به راحتي و آرامش انجامي مي دهند.
حجت الاسلام بطحاي خاطرنشان كرد: ديد افراد به بدحجابان به عنوان جنس يكبار مصرف است كه در مقام و شأن زنان مسلمان نيست و الگوسازي در اين زمينه بايد از نهاد خانواده آغاز شود.
* حجاب مصونيت اجتماعي را تعهد مي كند
جعفر باي پژوهشگر آسيب هاي اجتماعي نيز در خصوص مسئله حجاب بيان كرد: در آموزه هاي ديني حجاب نه تنها محدوديت نيست بلكه مصونيت اجتماعي را متعهد مي كند اگر فرهنگ حجاب به عنوان يك باور اعتقادي در افكار نهادينه شود مي تواند نقش فوق العاده اي را در پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي براي فرد معتقد به همراه داشته باشد.
وي افزود: حجاب با نهادينه شدن مناسب در اجتماع آن را از نگاه ها و انحرافات دور كرده و به اوج سعادت و سلامت مي رساند.
باي به آسيب هاي بدحجابي اشاره كرد و گفت:‌ زنان با به معرض ديد قراردادن زينت ها و زيورهاي خود ممكن است مورد حمله هاي جسماني، وسوسه هاي شيطاني بوالهوسان و نقشه هاي شومي كه موجب تعقيب و گريز مي شوند قرار گرفته و حتي باعث بروز جنايت هم مي شود./ز
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار