مراقب تلفن‌های منشی دار خود باشید!

افراد پیغام‌های حساس و محرمانه خود را تا حد امکان برروی تلفن‌های منشی دار نگهداری نکنند و حتما پس از خرید و راه اندازی آن، رمز پیش فرض را تغییر دهند.

به گزارش وب گردی باشگاه خبرنگاران، پیشرفت روزافزون تکنولوژی و حرکت سریع رو به جلوی آن، علاوه بر مزایا، متاسفانه آسیب‌ها و معایبی را نیز در پی دارد که شاید بارها شاهد آن بوده باشیم.

یکی از این تکنولوژی‌ها که روزانه شاهد ورود تنوع زیادی از آن در بازار عرضه است، تلفن‌های ثابت بوده، حتما تعجب کردید و می‌پرسید که تلفن ثابت چگونه می‌تواند آسیب برساند. در جواب به این سئوال که در ذهن خیلی از شما ممکن است به‌وجود آمده باشد، باید بیان کرد که نسل جدید تلفن‌های ثابت دارای تکنولوژی ضبط صدا یا در اصطلاح رایج تر آن دارای پیغام گیر است.حال این پیغام گیر چه ضرر و آسیبی را می‌تواند برساند، در این سیستم‌ها برنامه‌ای تنظیم و برنامه ریزی شده است که شما در زمانی که در منزل حضور ندارید، می‌توانید از طریق یک تلفن دیگر با شماره منزل خود تماس گرفته و بعد از شنیدن صدای بوق می‌توانید کد تلفن خود را وارد کنید و پس از ارتباط، حالا شما قادر به شنیدن تماس‌های ضبط شده خود هستید.

در این راستا پلیس فتا ناجا اعلام داشت: متاسفانه بسیاری از هموطنان ما پس از خرید دستگاه‌های تلفن مجهز به سیستم منشی دار به دفترچه راهنمای آن توجهی ندارند و پیغام‌های شخصی و محرمانه و خصوصی خود را برروی آن ذخیره می‌کنند و به این نکته دقت ندارند که در صورت عدم مراقبت صحیح از برخی تنظیمات می‌توانند شرایطی را برای سودجویان میسر سازند.تغییر ندادن رمز پیش فرض این گونه تلفن‌ها و توجه نکردن به این موضوع که اشخاص سودجو می‌توانند با وارد کردن این کد پیش فرض وارد سیستم شده و از آن بهره برداری نمایند یک آسیب جدی است.

پلیس فتا ناجا در ادامه هشدار داد و گفت: هموطنان پیغام‌های حساس و محرمانه خود را تا حد امکان برروی چنین تلفن‌هایی نگهداری نکنند و حتما پس از خرید و راه اندازی آن رمز پیش فرض را تغییر دهید. /س

منبع:برنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار