با حمایت مالی CIA به بازی کشیده شد؛

حمله هسته‌ای ایران به اعراب در یک بازی آمریکایی + عکس

ایران‌هراسی و اغراق در برنامه هسته‌ای ایران و تغییر کلی در صورت مسئله که گویا محدود به هیچ حوزه‌ای نیست، این بار در عرصه بازی‌های رایانه‌ای و توسط شرکت کوما به تصویر کشیده شد.

به گزارش سرویس وب گردی باشگاه خبرنگاران؛ شرکت آمریکایی "کوما"، تحت نظارت و فعالیت سازمان جاسوسی "سیا"، در یکی از بازی‌های رایگان و آنلاین خود به نام "رقابت سوارکاران" ــ که اولین قسمت آن در سال 2010 عرضه شد ــ به برنامه هسته‌ای ایران و معرفی ایران به عنوان کشوری جنگ‌طلب و شرور پرداخته است.

این بازی یک بازی ماشین‌سواری و ماجراجویی است که در آن گروهی از قهرمانان در سال 2025 و در دبی دست به رقابت می‌زنند که اخیراً با بمب اتم ویران شده است. در این بازی وظیفه شما نجات جان دوستان، مبارزه با سپاه "خلیفه دروغین"، و جمع‌آوری یک سری طلا برای ارتقاء مهارت‌های مختلف خود در طول بازی است.


پس از گذراندن چند مرحله از بازی، نیروهای جنگی ایران و "سپاه پاسداران" به تصویر کشیده می‌شوند که در حال دزدیدن شاه‌دختی به نام "دیما" به دستور خلیفه دروغین و انتقال وی به شهر اصفهان هستند.

بر اساس گزارش مشرق؛ ارتش ایران در این بازی نقش نیروهای شیطانی را دارد که با استفاده از بمب‌هایی که روی آنها پرچم کره شمالی هک شده است، ماشین‌سواران، آوارگان، و زنان و کودکان را بمباران می‌کند. در واقع این بازی در داستان خود بحث برنامه‌های هسته‌ای ایران را مطرح کرده و با ارائه ادعاهای بی‌اساس و کذب در صدد آن است تا به شما القا کند که ایران کشوری بسیار خطرناک، مستبد و ظالم است که دست به ساخت و استفاده از بمب اتم علیه اعراب زده است و در این میان همتای او نیز کشور کره شمالی است که ارتش ایران را با بمب‌ها و ادوات جنگی خود تجهیز می‌کند.

در قسمت چهارم این بازی، خلیفه دروغین شخصی به نام "ذوالفقار الحربی" معرفی می‌شود، یک دلال سابق سلاح‌های جنگی است که کره شمالی و ایران از آن حمایت می‌کنند. این خلیفه که شخصی پست و کثیف معرفی می‌شود دست به ربودن شاه‌دخت زده است تا بدین طریق پدرش را که یک دانشمند است وادار سازد تا کار ساخت یک سلاح خطرناک را به اتمام برساند تا از آن علیه کشور سوریه و دمشق استفاده شود.

نام انتخاب‌شده برای خلیفه دروغین نیز خود قابل توجه است. ذوالفقار نام شمشیر امام اول شیعیان، امام علی علیه السلام، است و حربی به کافری گویند که باید با آن وارد جنگ شد.
این بازی هدفش چیزی جز دیوسازی از ایران و معرفی آن به عنوان تهدیدی منطقه‌ای برای کشورهای عربی و جهان نیست. در حالی چنین داستانی در بازی مطرح می‌شود که ایران خود قربانی حملات اعراب ازجمله عراق در طول جنگ تحمیلی و اقدامات بی‌شمار و مختلف تروریستی آمریکا و اسرائیل بوده است. این اقدام شرکت آمریکایی در راستای طرح و سیاست‌های اختلاف‌افکنانه آمریکا و رژیم صهیونیستی در بین ایران و دیگر کشورهای مسلمان عربی می‌باشد تا بتوانند از این جدایی و اختلافات بیشترین بهره را ببرند.

نسخه اولیه این بازی به زبان عربی ساخته شده و قرار است به زبان‌های فارسی، فرانسوی، و اردو نیز عرضه گردد./د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار