بعد از خوردن هندوانه شب یلدا از آجیل های گرم استفاده کنید

در طب سنتی هندوانه دارای مزاج سرد و تر است اگر در شب یلدا هندوانه خوردید حتماً از آجیل های گرم شب یلدا مثل گردو، پسته و بادام و کشمش میل کنید که از آثار سردی هندوانه بکاهد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ رضا مورکیان، کارشناس مواد غذایی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یزد ضمن اشاره به مصرف هندوانه در شب یلدا اظهار داشت: مصرف هندوانه، به دلیل سرشار بودن از انواع ویتامین‌ها و املاح معدنی، نیاز بدن به این مواد مغذی را تامین کرده و مایعات هدر رفته را جبران می‌کند.

کارشناس مواد غذایی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یزد افزود: وجود مقادیر بالایی از آنتی‌اکسیدان‌های مختلف در این میوه، آن را ارزشمند ساخته است. ویتامین‌های «A» و «C» و «لیکوپن» از مهم ترین ضداکسیدکننده‌های هندوانه به شمار می‌آیند. این ترکیبات با غیر فعال‌ کردن رادیکال‌های آزاد، از اکسیداسیون کلسترول و تنگ‌شدن دیواره عروق و در نهایت از بروز بیماری‌های قلبی و سکته جلوگیری می‌کنند.

این کارشناس خاطرنشان ساخت: مطالعات نشان می‌دهد که مصرف منظم این میوه، از بروز حملات آسم، سرطان کولون و حتی آرتروز می‌کاهد؛ حتی هندوانه را در درمان بیماری های کلیه، نقرس و بواسیر هم موثر می‌دانند. تخم هندوانه نیز حاوی 30 درصد روغن است که از نظر خواص شیمیایی مانند بادام است و مغز تخم هندوانه هم انگل‌های روده و معده را از بین می‌برد.

مورکیان یادآورشد: در نسخ قدیمی به خواص پوست سفید داخل آن اشاره شده است که برای زخم گلو و دهان بسیار مفید است./ح

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار