بهترين صندوق براي سرمايه گذاري / بورس ، ارز يا سکه ؟

بررسی وضعیت شرکت‌های بورسی طی روزهای گذشته نشان می‌دهد سهام بانک‌ها،مقبولترین سهام این روزهای بورس بوده و بیشترین خریداران را به خود جذب کرده‌اند.

جليل هوشمند کارشناس بورس در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت: بازار سهام۴۴ ساله ایران درحالی طی روزهای گذشته با بهبود اوضاع و رشد همه متغیرها مواجه شده که در میان ۳۷ صنعت حاضر در بورس، شرکت‌های حاضر در صنایع بانکداری،دارای بیشترین تعداد خریدار بودند.
وي گفت : جزئیات تعداد خریدار همه شرکت‌های بورسی هم نشان می‌دهد، بانک پاسارگاد با ۳.۳۴۹ نفر و بانک ملت با ۳.۱۰۴ خریدار در گروه اول مقبول‌ترین سهام بودند ، در حلقه سوم مقبول‌ترین سهام ماه گذشته هم بانک پارسیان، قرار داشت.
از لحاظ تعداد سهام معامله شده این دسته شرکت‌ها هم دو بانک پاسارگاد و ملت با بیش از ۵۷۶ و ۴۷۴ میلیون سهم معامله شده در صدر ایستادند.
گفتنی است صنعت بانکداری با حضور 10 بانک بورسی در مجموع بیش از 105 میلیارد برگ سهم داشته و با برخورداری از 221 هزار سهامدار، ششمین صنعت پرجمعیت بورسی بشمار می رود. همچین این صنعت با برخورداری از ارزش روز بیش از 23.7 هزار میلیارد تومانی ، حدود 20 درصد از ارزش روز بازار سهام 124 هزار میلیارد تومانی را تشکیل داده است. میانگین نسبت قیمت به درآمد سهام این گروه هم 5.6 مرتبه است./ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار