پشت پرده لغو امتیاز پرس تی وی در گفتگوی ویژه خبری

معاون برون مرزی صدا و سیما گفت:‌ غربیها بر خلاف شعار آزادی اطلاع رسانی و آزادی شبکه‌ها نمی‌گذارند هر چیزی به راحتی به اطلاع مخاطبان برسد.شرایط در غرب روز به روز بدتر می‌شود و غرب و آمریکا آن چهره به ظاهر طرفدار آزادی را دیگر نمی‌توانند ادامه دهند.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران محمد سرافراز شب گذشته در گفتگوی ویژه خبری شبکه 2 سیبما افزود: اولین شکایتهایی که علیه پرس تی وی انجام شد از سوی یهودیان و در جریان جنگ 22 روزه و حمله اسرائیل به غزه صورت گرفت.
وی گفت: دولت انگلیس مقررات بسیار پیچیده‌ای برای کنترل شبکه‌های اطلاع رسانی اعمال می‌کند.
معاون برون مرزی صدا و سیما گفت: آفکام (موسسه ناظر بر رسانه‌های انگلیسی) براساس قانون مجلس انگلیس در سال 2002 تاسیس شد و بودجه آن از طریق گرفتن وام و کمک‌های مستمر از دولت انگلیس تامین می‌شود.
سرافراز با اشاره به این‌که آفکام راههای مختلفی را برای برخورد با پرس تی وی آزمایش کرد گفت: اولین اقدام آفکام و دولت انگلیس محدودسازی پرس تی وی بود؛ بعد از روش تهدید و تطمیع برای جدا کردن نیروهای محلی از شبکه پرس تی وی استفاده کردند.
سرافراز افزود: سپس از گروههایی مثل منافقین بر علیه دفتر پرس تی وی در لندن استفاده کردند.
معاون برون مرزی صدا و سیما گفت:‌در جریان بروز فتنه پس از انتخابات ایران شبکه چهارم انگلیس گزارشی پخش کرد و مدعی شد، بسیجی‌ها با مردم برخورد می‌کنند.
وی افزود: ما اعلام کردیم چرا خبرنگار این شبکه ماجرا را وارونه پخش می‌کند و سخنان این خبرنگار را که اعلام کرد من خبرنگار شبکه 4 تلویزیون انگلیس و نیوزویک هستم در شبکه پرس تی وی پخش شد.
سرافراز گفت: آفکام پرس تی وی را به علت پخش این جمله خبری 10 ثانیه‌ای و به بهانه رضایت نداشتن این خبرنگار 100 هزار پوند جریمه کرد و اکنون نیز به دنبال مصادره اموال پرس تی وی در لندن است.
وی گفت:آنها سپس به بهانه پخش برنامه‌ها از ایران مجوز پرس تی وی در لندن را لغو کردند در حالیکه شبکه‌های روسی،آمریکایی و قطری نیز از کشور خودشان برنامه‌ها را پخش می‌کنند.
سرافراز افزود: شرایط در غرب روز به روز بدتر می‌شود و غرب و آمریکا آن چهره به ظاهر طرفدار آزادی را دیگر نمی‌توانند ادامه دهند.
معاون برون مرزی صدا و سیما گفت: در نامه‌ای خطاب به رییس آفکام گفتم فکر نکنید با حذف پرس تی وی از ماهواره اسکای می‌توانید صدای پرس تی وی را خفه کنید زیرا مخاطبان راه خود را برای بدست آوردن اطلاعات درست پیدا خواهند کرد.
سرافراز افزود: دولت انگلیس در بدترین شرایط تصمیم بدی گرفت و لکه ننگی برای خود ایجاد کرد.
وی گفت: پرس تی وی پرمخاطب ترین سایت در حوزه سایتهای که از طرف انگلیس پخش می‌شود و 62 میلیون بار خبرهای این سایت خوانده شده است.
سرافراز افزود: شبکه پرس تی وی در نیجریه چهارمین شبکه پرمخاطب است.
معاون برون مرزی صدا و سیما گفت: پرس تی وی در حوزه آمریکا به علت پوشش خبرهای جنبش وال استریت با اقبال عمومی مواجه شده است.
وی افزود: پرس تی وی حتی در کشورهای حوزه خلیج فارس مانند بحرین جایگاه خوبی دارد.
معاون برون مرزی صدا و سیما گفت:‌شبکه العالم نیز در بحرین، عراق، مصر و سوریه مخاطبان قابل توجهی دارد.
وی افزود: از شبکه ‌آی فیلم نیز استقبال خوبی شده است و این شبکه در حال رقابت با 800 شبکه عرب زبان است که روز به روز بر تعداد آنها افزوده می‌شود.
سرافراز گفت: مردم عراق از سریال مختار استقبال بسیار خوبی کردند.
وی افزود:‌فیلم‌ها و سریالهای ایرانی به دلایل رعایت ملاحظات اخلاقی الگوی کاملا جدیدی ارائه می‌دهد.
معاون برون مرزی صدا و سیما گفت: شبکه اسپانیایی زبان که به صورت آزمایشی به بهره برداری رسیده است تا 11 بهمن به بهره برداری رسمی خواهد رسید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار