ادامه جنگ روانی؛

تشدید تحریمهای تبلیغاتی آمریکا علیه بخش بانکداری ایران

وزارت خزانه‌داری آمریکا در ادامه جنگ روانی خود علیه ایران و درست پس از اقدام اتحادیه اروپا، بانک تجارت را در فهرست بانک‌های تحریم شده خود قرار داد.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه واشنگتن پست، با احتساب بانک تجارت، در مجموع ۲۳ نهاد اقتصادی ایرانی، از جمله چهار بانک اصلی دولتی در ایران، توسط ایالات متحده آمریکا تحریم شده اند.

بانک تجارت ایران علاوه بر داشتن ۲۰۰۰ شعبه در سراسر ایران، در پاریس و دوشنبه، پایتخت تاجیکستان، نیز شعبه دارد.

بانک Trade Capital در مینسک، پایتخت بلاروس نیز به بانک تجارت تعلق دارد.

این اقدام آمریکا درست پس از اقدام روز سه شنبه اتحادیه اروپا، نماد واقعی از جنگ روانی است که غرب علیه ایران به راه انداخته است.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به اقدام روز گذشته اروپا گفت: تحریم نفتی ایران در اتحادیه اروپا با بحران اقتصادی و اجتماعی کشورهای اروپایی سازگار نیست و بیشتر در چارچوب فشار تبلیغاتی و جنگ روانی قابل ارزیابی است.

مهمانپرست با اشاره با تصویب توقف خرید نفت از ایران در اتحادیه اروپا افزود: همان طور که در اظهارات مقامات اروپایی و اخبار منتشره در این باره مشخص است، برخی کشورها تعویق این کار را تحت پوشش تحریم های تدریجی مطرح کرده اند که این موضوع حاکی از رویکردی سیاسی است.

وی گفت: نیاز بلندمدت و پایدار کشورهای مختلف جهان به انرژی به نحوی است که نمی توان جمهوری اسلامی ایران را که دارای دومین ذخایر بزرگ گاز و چهارمین ذخایر بزرگ نفت دنیاست تحریم کرد./ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار