ساماندهی میدان امام حسین (ع) کلید تنفس دوباره این گذرگاه

تا چند سال پیش که به سمت بازار تهران و خیابان مروی می رفتیم با موج ترافیکی شدید روبه رو می شدیم که امان می برد و آرامش را از همه مردمی که به قصد خرید و معامله به این گذر می آمدند می گرفت، اما پس از اینکه شهرداري تهران به فکر ساماندهی این خیابان ها افتاد بسیاری از مشکلات بازار در خیابان مروی حل شد و عبور و مرور در راسته بازار آسان شد.


به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، این بار قرعه ساماندهی به نام میدان امام حسین (ع) و میدان شهدا افتاده و شهرداری تهران تصمیم گرفته تا این 2 میدان و خیابان 17 شهریور را سنگفرش کرده و خودروهای عبوری در این مسیر را به گذرگاههای دیگر انتقال دهد.
یکی از اهداف انجام این ساماندهی اهمیت 2 میدان نام برده است، میدان امام حسین (ع) که نماد عاشورا و کربلای حسینی است و میدان شهدا که یادآور شهدای انقلاب اسلامی است.
با اجرای این طرح میدان امام حسین(ع) خالی از هر گونه خودرویی می شود و تمامی اتومبیل ها و اتوبوسها به زیر گذر میدان انتقال پیدا می کنند و رو گذر میدان به بازار کوچکی با پیاده راه تبدیل خواهد شد و میدان شهدا نیز حجم ترافیکی بالای خود را که هر روزه گریبانگیر افراد مختلفی می شود کاهش دهد.
این 2 میدان که در مراکز شهر قرار دارند از حجم آلودگی هوای زیادی برخوردارند در چند ماه اخیر که صحبت از آلودگی هوای تهران و بحرانی بودن آن بود، میدان امام حسین (ع) و میدان شهدا و خیابان17 شهریور از جمله مناطق بسیار آلوده شهر به حساب آمدند. دلیل طرح کردن این موضوع در این جاست که اگر طرح ساماندهی این میادین انجام پذیرد از بار ترافیکی آن کاسته خواهد شد و به دنبال آن آلودگی هوای سطح این مناطق کم تر می شود.
عملیات پیاده راه سازی میدان امام حسین (ع) هم اکنون آغاز گشته و ملک های معارض این گذر خریداری شده و در مراحل عقب نشینی به سر می برد و طبق گفته شهرداری تهران تا محرم سال آینده تمامی میدان امام حسین (ع) سنگفرش خواهد شد و میدان شهدا نیز به مراحل پایانی ساماندهی می رسد./ز
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار