پاکستان نتايج تحقيقات آمريکا درمورد حمله مرگبار مرزی را رد کرد

ارتش پاکستان یافته های تحقيقات آمريکا در مورد حمله هوایی اتحاديه ناتو که ۲۴ سرباز پاکستانی را در امتداد مرز با افغانستان به قتل رسانيد، به طور رسمی رد کرده است.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آلمان، ارتش پاکستان اعلام کرد که با ادعای ايالات متحده مبنی بر اينکه نیروهای آمریکایی در دفاع از خود و با بکار بردن نيروی مناسب پس از آننه مورد حمله واقع شدند، عمل کرده اند، موافق نيست.

ارتش پاکستان همچنين اعلام کرد که متوجه کردن بخشی از مسئوليت این واقعه به پاکستان "اساسا نادرست، غیر قابل توجیه و غیر قابل قبول" است.

مقامات وزارت دفاع آمريکا هماهنگی ناکافی توسط نیروهای پاکستانی و نيروهای ائتلاف به رهبری آمريکا را مقصر حمله ۲۶ ماه نوامبر سال گذشته ناميده اند و روز دوشنبه گفتند: آنها ۱۰۰ درصد از این تحقیقات پشتيبانی می کنند.

کاپیتان جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمريکا، اشاره کرد که پاکستان از شرکت در تحقيقات خودداری کرده است.

پاکستان حمله نيروهای ناتو را در واکنش نسبت به عمليات سربازان خود نمی داند بلکه علت اساسی این حادثه را شکست ائتلاف در اشتراک هرگونه اطلاعات عملیاتی در نزدیکی مرز با پاکستان می شناسد.

دولت پاکستان در واکنش به اين حمله دو راه اصلی تدارکاتی ناتو از پاکستان به افغانستان را مسدود کرد و از پرسنل آمريکايی خواست پایگاه هوایی در بلوچستان را ظرف دو هفته تخليه کنند./ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار