رييس كميته آبهاي آرام:

در انتظار پاسخ گمرك هستيم/ مشكل فدراسيون در هيئت دولت بررسي مي شود

رييس كميته آبهاي آرام گفت: در انتظار پاسخ گمرك براي ترخيص قايق هاي بلوكه شده هستيم.

محسن ميلاد در گفتگو با خبرنگار ورزشي با شگاه خبرنگاران افزود: در حال حاضر فشار زيادي به روي فدراسيون قايقراني براي برطرف شدن مشكل عدم ترخيص 56 قايق بلوكه شده از سوي گمرك وجود دارد.

وي گفت: با توجه به اينكه ترخيص قايق هاي بلوكه شده از سوي گمرك برايمان از اهميت بسيار زيادي برخوردار است اميدواريم اين مشكل هر چه سريعتر برطرف شود و در انتظار پاسخ مسئولان گمرك هستيم.

ميلاد افزود: همچنين محمد عباسي، وزير ورزش و جوانان طي ارسال نامه اي به گمرك خواهان برطرف شدن اين مشكل شد اما مسئولان گمرك با درخواست وي موافقت نكردند.

وي تصريح كرد: با توجه به اينكه عباسي جزو وزراي كابينه است در صورتيكه اين مشكل ظرف چند روز آينده برطرف شود اين موضوع بايد در هيئت دولت بررسي شود.

وي خاطر نشان كرد: با وجود اينكه 56 فروند قايق حاضر در گمرك از سوي شركت آلماني در اختيار فدراسيون قايقراني قرار داده شده است اما مالكيت اين تجهيزات در اختيار كشورهاي چين و ژاپن بوده به همين دليل فدراسيون قايقراني از سوي اين كشورها نيز تحت فشار است.

*آبروي فدراسيون بر باد رفت

ميلاد اظهار داشت: با هر سختي و شرايطي بود توانستيم مسابقات را در بهترين سطح برگزار كنيم و با توجه به بروز اين مشكل آبروي فدراسيون قايقراني در مجامع جهاني بر باد رفت.

وي افزود: ‌ما از زمان بلوكه شدن قايق ها در گمرك تلاش خود را به كار گرفتيم تا اين مشكل بر طرف شود اما تاكنون قايق ها در اختيار گمرك است و در حال حاضر فدراسيون قايقراني كشورمان از سوي فدراسيون جهاني تحت فشار است.

*به گمرك حق مي دهيم

وي يادآور شد: از اينكه گمرك در گرفتن مطالباتش حق دارد شكي نيست اما آنها نبايد به روي اين موضوع خاص به فدراسيون فشار بياورند بايد در اين مورد تا حدي با فدراسيون همكاري كند.

*براي صدور رواديد دچار مشكل هستيم

وي تأكيد كرد: فدراسيون جهاني قايقراني اعلام كردند در صورتيكه اين مشكل به زودي برطرف نشود آنها فدراسيون قايقراني ايران را به حالت تعليق در خواهند آورد و با توجه به اينكه فدراسيون جهاني از سوي شركت آلماني تحت فشار است در حال حاضر فدراسيون قايقراني كشورمان تا حدي به حالت تعليق در آمده است قرار است تيم ملي آبهاي آرام كشورمان در مسابقات كاپ جهاني كه اردبيهشت ماه سال آينده در آلمان برگزار مي شود حضور پيدا كند به همين دليل ما براي صدور رويداد اقدامات لازم را از هم اكنون انجام داديم اما با توجه به تعليق فدراسيون جهاني اين كشور تاكنون پاسخي به ما نداده است.

وي گفت: همچنين در صورتيكه اين مشكل برطرف نشود اين امكان نيز وجود دارد كه ملي پوشان كشورمان از حضور در المپيك لندن نيز محروم شوند.

ميلاد تصريح كرد: با توجه به اينكه شركت آلماني بابت در اختيار گذاشتن اين قايق ها به فدراسيون جهاني قايقراني مبلغ 100 هزار يورو به ضمانت گذاشتند آنها نيز تحت فشارند و با توجه به اينكه شرايط بسيار متفاوت است به دنبال پيگيري وزير ورزش در خصوص برطرف شدن اين مشكل هستيم.

رئيس كميته آبهاي آرام در خصوص متضرر شدن ساير رشته هاي قايقراني از تعليق فدراسيون گفت: با توجه به اينكه رشته هاي زير نظر فدراسيون قايقراني به صورت فدراسيون هاي مستقل فعاليت مي كنند به همين دليل با تعليق فدراسيون تنها رشته هاي كانوگينگ متضرر خواهد شد و فكر نمي كنم به طور مثال رشته روئينگ از اين بابت ضربه ببيند.

وي خاطرنشان كرد: به دليل اينكه اين قايق ها با نام كالاهاي نمايشگاهي وارد ايران شده به همين دليل عوارض گمركي به آنها تعلق نمي گيرد اما با توجه به اينكه گمرك اعلام كرد دستور العمل اجرايي عدم پرداخت گمركي ترخيص اين قايق ها به آنها اعلام نشده است اين قايق ها به دليل عدم پرداخت عوارض گمركي در اختيار گمرك است و در حال حاضر تمام تلاش خود را به كار مي گيريم تا اين مشكل هرچه سريعتر برطرف شود./مح
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار