شکست مذاکرات اتحاديه اروپا براي حل بحران بدهي يونان

مذاکرات اعضای اتحادیه اروپا برای دستیابی به توافقی در زمینه حل بحران بدهی های یونان شکست خورد.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه فایننشال تایمز، وزرای دارایی هفده کشور عضو منطقه یورو که بار دیگر در بروکسل، پایتخت بلژیک دور هم جمع شده بودند تا در مورد یافتن راهکاری برای پایان دادن به بحران بدهی های هنگفت یونان با یکدیگر مذاکره کنند، بی نتیجه محل این نشست را ترک کردند.

آنها در پایان این نشست که تا پاسی از شب ادامه داشت، مجدداً از مذاکره کنندگانِ حوزه یورو خواستند برنامه ای تازه را از ابتدا درباره رفع مشکلات اقتصادی یونان تنظیم کنند.

این در حالی است که هنوز هیچ توافقی میان یونان و بستانکاران برای تجدید نظر در چگونگی بازپرداخت بدهی های یونان صورت نگرفته و طلبکارانِ خصوصی از دولت یونان که اوراق قرضه ی این دولت را در دست دارند، کماکان خواهان وصول طلب های خود همراه با بهره ی آن هستند.

ژان کلود یانکر، رئیس گروه حوزه یورو گفت: کاملاً روشن است که برنامه یونان هنوز از خط اصلی خود خارج است و لذا قبل از آنکه بتوانیم تکمیل برنامه جدید یونان را به طور جدی در نظر بگیریم، باید فعالیت های پیش زمینه ای در رابطه با یونان انجام شود.

در عین حال، یانکر ضمن درخواست از یونان و گروه سه گانه برای به نتیجه رسیدن در رابطه با تنظیم مجدد شرایط بازپرداخت وام های این کشور، افزود، من بطور بسیار واضح می گویم که هیچ اختلافی میان ما (اعضای منطقه یورو) در خصوص یونان وجود نداشته و همگیِ ما در اطراف میز مذاکره در بروکسل با این مسئله موافق بودیم که آینده یونان، به روشنی در حوزه یورو خواهد بود.

از اینرو وزرای دارایی اتحادیه اروپا مؤاکداً از دولت یونان خواستند، به روند اصلاحات ساختاری در اقتصاد این کشور و همچنین اِعمال کامل سیاست های ریاضتی تسریع بخشد؛ چرا که در غیر این صورت، بدهی های کنونی یونان به حدی خواهد رسید که قابل بازپرداخت نخواهد بود./ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار