عضو هيات علمي دانشکده پزشکي فسا خبر داد؛

استخراج و کشت سلول هاي بنيادي در دانشگاه علوم پزشکي فسا

عضو هيات علمي دانشکده پزشکي فسا از استخراج وکشت سلول هاي بنيادي در دانشگاه علوم پزشکي فسا خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران،دکترمجيد نقدي (دکتراي آناتومي و عضوهيات علمي دانشگاه)  گفت: در رابطه با سلول هاي بنيادي امروز ديگر در يک سطر و يک صفحه نمي گنجد و با توجه به رويکرد همه جانبه محققين و دانشمندان در سراسر دنيا ابعاد گسترده اي را به خود اختصاص داده است.

وي افزود: تقسيم بندي اين سلول ها در سال هاي گذشته تا حدودي تغيير کرده است، آخرين تقسيم بندي شامل انواع روياني، جنيني، بندناف، بزرگسال و کارسينومايي است.

وي گفت: خوشبختانه در 2ماه گذشته ما، در اين دانشگاه موفق به استخراج و کشت سلول هاي بنيادي مزانشيمي استرومايي مغز استخوان از رسته سلول هاي بنيادي بالغ شديم و تلاشمان در جهت استخراج بقيه انواع نيز ادامه دارد.

دکتر نقدي در ادامه افزود: در حال حاضر چندين طرح تحقيقاتي که موضوع پايان نامه دانشجويان کارشناسي ارشد و دکتراي تخصصي است تعريف و برخي از آنها در آزمايشگاه تحقيقات دانشگاه در حال انجام است.

وي تاکيد کرد: سلول هاي بنيادي مزانشيمي استرومايي مغز استخوان به دليل قابليت پيوند آنولوگ، کم بودن مشکلات اخلاقي و تکثير نسبتا آسان تر، از جذابيت هاي زيادي در بين دانشمندان دنيا برخوردارند و دليل انتخاب اين نوع سلول براي شروع کار در دانشگاه اين خصوصيات بهمراه تجارب شخصي اينجانب بوده است./ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.