کد خبر: ۹۶۹۰۷۱
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۲

والدين كودكان خود را عادت دهند روزانه آب، شير و دوغ ساده مصرف كنند و ذائقه آنان را با ساير نوشيدني ها آشنا نكنند.

دكتر پريسا ترابي متخصص تغذيه در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: لازم است افراد روزانه 6 تا 8 ليوان آب ساده و سالم بنوشند و مصرف انواع نوشابه هاي گازدار و آب ميوه هاي صنعتي را به دليل داشتن گاز، مواد رنگي، مواد نگهدارنده و شكر محدود كنند.

وي افزود: شير پاستوريزه به دليل داشتن درصد بالاي آب، كلسيم و پروتئين يك نوشيدني بسيار خوب محسوب مي شود همچنين نوشيدن انواع دوغ كم نمك يا ترجيحاً دوغ كفير، شربت هاي خانگي كم شيرين علاوه برداشتن ارزش غذايي و رفع تشنگي مي تواند مقداري از نياز روزانه بدن را به مايعات تامين كند.

دكتر ترابي تأكيد كرد: افراد بايد از نوشيدن چاي، قهوه يا هر نوع دم نوش گياهي بلافاصه قبل و يا بعد از غذا به دليل كاهش جذب آهن غذا خودداري كنند.

كارشناس دفتر بهبود تغذيه جامعه وزارت بهداشت، با اشاره به اين كه آب بهترين نوشيدني هنگام مصرف دارو است، گفت: نوشابه هاي گازدار، آبميوه ها و شربت هاي صنعتي و تجاري جايگزين مناسبي براي دريافت مايعات روزانه نيست و اگر شاغل هستند همواره يك پارچ يا بطري آب روي ميز كار خود داشته باشند و به طور مرتب آب بنوشند.

وي ادامه داد: از نوشيدن آب هاي يخ زده در بطري هاي يكبار مصرف و يا آب هاي موجود در بطري هايي كه ساعت هاي زياد در معرض تابش نور خورشيد قرارگرفته خودداري كرده و در طول انجام ورزش به فاصله هر ده تا پانزده دقيقه كمي آب بنوشند. /ع

کانال تلگرام - پایین شرح خبر
کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران موبایلی - پایین صفحه خبر
کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران موبایلی - پایین صفحه خبر
کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران موبایلی - پایین صفحه خبر
کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران موبایلی - پایین صفحه خبر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت آسمان صبح فردا-صفحه خبر
اپلیکیشن باشگاه خبرنگاران- صفحه خبر