همزمان با گراميداشت ایام دهد فجر برگزار می‌شود:

ششمين دوره همايش «تكريم چهره‌های قرآنی»

معاون ارتباطات و فناوری اطلاعات سازمان دارالقرآن الکریم گفت: ششمين دوره همايش «تكريم چهره‌های قرآنی» هم‌زمان با گراميداشت ايام سی و سومين سالروز فجر انقلاب اسلامی روز جمعه، 14 بهمن‌ماه، با تجليل از 37 فعال قرآنی و به همت سازمان دارالقرآن برپا می‌شود.

محمدمهدی بحرالعلوم، در گفت و گو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: در اين مراسم طبق سنوات گذشته از سه گروه شامل پيشكسوتان و چهره‌های قرآنی، نفرات برتر مسابقات بين‌المللی و حائزان درجات يك و دو آزمون اعطای مدرك تخصصی به حافظان قرآن كريم تجليل خواهد شد.
بحرالعلوم ضوابط تعيين چهره قرآنی برای معرفی و تجليل در اين همايش را چنين برشمرد: 25 سال سابقه تدريس و كلاس‌داری، تربيت شاگردان موفق در عرصه‌های قرآنی و خروجی قابل قبول و نيز داشتن محبوبيت اجتماعی از شرايطی است كه به ادارات كل تبليغات اسلامی استان‌ها اعلام شده است تا براساس آن چهره‌ قرآنی استان خود را برای حضور در اين همايش ملی معرفی كنند.
معاون ارتباطات و فناوری اطلاعات سازمان دارالقرآن الکریم با اشاره به اينكه در مجموع 37 نفر در اين مراسم تجليل خواهند شد، افزود: از دو ماه قبل شرايط تعيين چهره قرآنی به استان‌ها ارائه شده است. برخی از استان‌ها فردی با چنين ويژگی‌ها را شناسايی نكرده و در مواردی برخی از استان‌ها دو نفر را معرفی كرده‌اند، همچنين امسال نيز يك چهره شاخص قرآنی معرفی خواهد شد. اسامی تمامی آن‌ها در فرصت مقتضی اعلام می‌شود.
تقدیر از حائزين رتبه‌های بين‌المللی
بحرالعلوم اظهارداشت: در ششمين دوره همايش تكريم چهره‌های قرآنی از سه نفر از حائزين رتبه‌های بين‌المللی كه در سال 90 در مسابقات قرآن شركت كرده و رتبه كسب كرده‌اند، قدردانی خواهد شد. از مرتضی محمدنژاد از آذربايجان غربی و عباس هاشمی از بوشهر كه به ترتيب نفرات اول رشته حفظ كل قرآن و قرائت در مسابقات بين‌المللی ايران هستند، همچنين حسن زرنوشه از تهران، دارنده رتبه سوم مسابقات بين‌المللی قرآن تونس در اين مراسم تجليل خواهد شد.
معاون ارتباطات و فناوری اطلاعات سازمان دارالقرآن الکریم ادامه داد: محمدامين قربانی از اصفهان، سيدحسن فاطميان از تهران، محمدمسعود اسماعيلی از زنجان و سيدزينب تقواپور از گيلان افرادی هستند كه موفق به دريافت مدارك تخصصی حفظ قرآن در درجات يك و دو در سال 89 شدند كه به دليل اينكه سال گذشته نتايج اين آزمون بعد از پنجمين دوره همايش تكريم چهره‌های قرآنی اعلام شد تجليل از اين افراد در اين دوره از همايش صورت خواهد گرفت.
ايجاد انگيزه برای جوانان از اهداف تجليل از چهره‌های قرآنی است
معاون ارتباطات و فناوری اطلاعات سازمان دارالقرآن الکریم گفت: چهره‌هايی كه در اين مراسم معرفی می‌شوند، بعضاً حتی در استان‌ محل سكونت خود نيز گمنام هستند. يكی از اهداف اين همايش، معرفی اين استادان به جوانان و ايجاد جريانی برای ايجاد انگيزه و علاقه برای ورود نسل جديد به آموزش و فعاليت‌های قرآنی است.
بحرالعلوم خاطرنشان كرد: هدايايی برای هر سه گروهی كه در اين مراسم تجليل می‌شوند در نظر گرفته شده است كه شامل يك تا سه كمك هزينه سفر عمره مفرده است كه هدايا با توجه به نوع خدمات و رتبه‌های كسب شده، متفاوت خواهد بود.
لزوم توجه بيشتر مسئولان به تجليل از چهره‌های قرآنی
بحرالعلوم در پايان با اشاره به اينكه از بسياری مسئولان برای حضور در اين همايش دعوت شده است، خواستار شد تا مسئولان توجه بيشتری به تجليل و قدردانی از زحمات فعالان قرآنی داشته و حضور پررنگی در اين همايش‌ها داشته باشند. وی اهداء نشان ملی و تجليل از چهره‌های قرآنی كه طی سال جاری توسط مسئولان انجام شد، نقطه عطفی برشمرد و بر ادامه يافتن چنين برنامه‌هايی تأكيد كرد.
گفتنی است، همايش تكريم چهره‌های قرآنی از سال 1385 هر ساله از سوی سازمان دارالقرآن الكريم وابسته به سازمان تبليغات اسلامی برگزار می‌شود. ششمين دوره نيز در تالار انديشه حوزه هنری برپا خواهد شد. /ز
 


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار