در حاشیه مراسم روز پاسداشت مقام معلم عنوان شد
معلمین بالاترین گروه مرجع جامعه هستند
به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش باشگاه خبرنگاران، این مراسم با هدف سپاس و تقدیر از جایگاه و مقام ویژه معلمین در هفته معلم برگزار گردید و ضمن قدردانی از مقام والای ایشان بر آموزه‌های دینی مرتبط با تعلیم و تربیت اشاره داشت. 

دکتر فانی وزیر آموزش و پرورش در این مراسم ضمن بزرگداشت سالروز شهادت استاد مطهری و میلاد با سعادت حضرت علی (ع) این مراسم را حرکتی نمادین برای تقدیر از تلاشهای معلمین که تربیت آینده سازان کشور را برعهده دارند، عنوان کرد.

فانی ادامه داد: در فلسفه و فرهنگ اسلامی 6 ساحت تربیتی پیش بینی شده که شامل علمی و فناورانه، تربیت دینی و اخلاقی، تربیت اجتماعی و سیاسی، زیبا شناختی و تربیت اقتصادی است و دانش‌آموزان در سایه تربیت در مدرسه ضمن یادگیری علوم روز اخلاق دینی را به همراه مسائل روز جامعه و آشنایی با امور هنری تربیت بدنی و حرفه‌های اقتصادی را فرا می‌گیرد.

وی با اشاره به نقش کلیدی معلم و تعلیم و تربیت دانش‌آموزان اظهار داشت: بیش از یک میلیون نفر فرهنگی در آموزش و پرورش مشغولند که به عنوان مرجع علمی و پژوهشی برای جامعه به شمار می‌رود. 

وزیر آموزش و پرورش از تلاشهای معلمین در105 هزار مدرسه کشور و 752 منطقه آموزشی تقدیر نمود و وظیفه خود دانست که در راستای معیشت،‌هویت و منزلت معلمین ایفای نقش کند و با بیان اینکه 13.5 میلیون دانش‌آموز در کشور در حال تحصیل اند، ادامه داد: باید تلاش کنیم تا از امانتی که خداوند در اختیارمان گذاشته و آن عمر و جوانی فرزندان میهن عزیزمان ایران است به درستی صیانت کنیم و در تعلیم دانش‌آموزان با جدیت بکوشیم. 

مهندس چهاربند مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران نیز در این مراسم ضمن تقدیر از وزیر آموزش و پرورش گفت: حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری(مدظله) در قدردانی از مقام معلم بسیار تاکید داشتند و برای درک این معنا باید به آموزه‌های دینی برگردیم تا با جایگاه والای معلمین بیشتر آشنا شویم.

چهار‌بند افزود: جامعه پویایی و نشاط خود را مرهون تلاش معلمین است و انسان از ابتدای خلقت در مسیر پر فراز و نشیب زندگی نیازمند یک معلم و راهنما بوده که سعادت و شقاوت وی را در گرو تعلیم و تربیت رقم می‌زند به همین صورت آموزش و پرورش در کنار خانواده‌ها متولی تعلیم و تربیت فرزندان از این مراسم گفت: سرود دسته جمعی دانش‌آموزان این دبیرستان و جلسه وزیر با معلمین در خصوص رسیدگی به مطالباتشان به پایان رسید. 


انتهای پیام/