هدایت تحصیلی در پایه نهم انجام می شود/از سال آینده در مدارس عادی رشته علوم انسانی نداریم
به گزارش خبرنگار   حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ، چهاربند مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران در نشست رسانه ای گفت: از اقدامات مهم آموزش و پرورش ورود نظام تعلیم و تربیت به یک مرحله مهم و اثرگذار است. در پایان سال تحصیلی جاری دانش آموزان پایه نهم باید هدایت تحصیلی شوند.اگر با یک برنامه ریزی دقیق و هوشمندانه و با ارتقای آگاهی اولیا این مرحله را به درستی انجام ندهیم، شاخص های توزیع دانش آموزان دستخوش تغییر جدی می شود. از این رو باید اهمیت این موضوع برای همگان به ویژه مدیران مدارس روشن گردد. 

وی ادامه داد: بعد از سال 1372 که نظام جدید متوسطه اجرا و هدایت تحصیلی از راهنمایی به متوسطه دوم منتقل شد، این یک اتفاق مهم است که در این دوره همه باید با آن آشنا شوند تا با یک هدایت تحصیلی و شغلی مهم بتوانیم زمینه نیروی انسانی  مورد نیاز کشور را فراهم کنیم.

چهاربند بیان کرد : هدایت تحصیلی در سال نهم  که از سال 1395 اجرا می شود، صرفا یک انتخاب رشته نیست و پیامدش توزیع مناسب نیروی انسانی در آینده کشور است که اگر اشتباه صورت گیرد، جبرانش هزینه های بالایی را در پی خواهد داشت. درواقع باید گفته شود که هدایت تحصیلی بدون هدایت شغلی معنایی ندارد و اگر کسی هدایت تحصیلی را تنها هدف قرار دهد، اشتباهی بزرگ است که در آینده ممکن است آموزش عالی و بازار کار را در دو جهت مختلف قرار دهد.

وی درخصوص شیوه هدایت تحصیلی اظهار داشت :علاوه بر انتقال و هدایت تحصیلی‌ ، توزیع دانش آموزان در بین رشته ها و.. براساس نیازسنجی خواهد بود و صرفا به تقاضای دانش آموز وابسته نیست.

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران درباره رشته علوم انسانی گفت : از سال آینده دیگر در مدارس عادی رشته علوم انسانی نداریم و متقاضیان برای تحصیل در این رشته پس از شناسایی استعدادهای برتر باید در مدارس فرهنگ ثبت نام کنند . در حال حاضر 12 مدرسه فرهنگ در شهر تهران داریم که در تلاشیم 24 مدرسه فرهنگ دیگر هم تاسیس کنیم .

وی افزود :با وجود این محدودیت در شاخه علوم انسانی باید گفته شود که در شاخه فنی و حرفه ای بسیار مزایا در نظر گرفته شده تا آنها هم دوران تحصیلشان 12 ساله شود و برای ورود به مقطع کارشناسی پیوسته با شاخه نظری تفاوتی نداشته باشند.

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران در پایان خاطر نشان کرد‌: از سال آینده در منطقه یک مدرسه فرهنگ دخترانه و یک مدرسه فرهنگ پسرانه خواهیم داشت و متناسب بودن شعاع دسترسی به مدارس به ویژه برای دختران جدی تر رعایت میشود. شعاع دسترسی استاندارد به مدارس برای دوره دوم متوسطه 1400متر ، ابتدایی 700 متر و برای اول متوسطه 900متر است.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/