تحول در حوزه علمیه مستلزم بهبود ظرفیت مدارس علمیه است

مدیر حوزه علمیه خراسان در ديدار با شهردار مشهد گفت: تعامل با نهاد‌های مختلف استانی و کشوری در دو جهت کلی توسعه ظرفیت‌ها و توسعه فرهنگی قرار دارد و در ساخت مدارس، باید استانداردهای حوزه علمیه مورد توجه قرار گیرد.

تحول در حوزه علمیه مستلزم بهبود ظرفیت مدارس علمیه استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی ، دیر حوزه علمیه خراسان در دیدار با شهردار و رئیس کمسیون فرهنگی شهرداری مشهد با اشاره به نقش انکارناپذير شهر مشهد به عنوان مرکز فرهنگی کشور گفت:رهبر معظم انقلاب توجه ویژه‌ای به حوزه‌ علمیه خراسان دارند و انتظارات ایشان وظیفه‌ سنگینی بر دوش ما نهاده است.

وی عنوان کرد: اعلام آمادگی دستگاه‌های فرهنگی، نهادهای حوزوی و دستگاه‌های اجرایی در طول مدت تصدی اين مسئولیت خطير را مورد تقدیر قرار داد و اظهار داشت: برای ایجاد تحول مورد نظر رهبر معظم انقلاب در حوزه علمیه خراسان، نیازمند کمک و همراهی تمامی دستگاه‌های مرتبط با مسئله‌ فرهنگ هستیم.

مدیر حوزه علمیه خراسان تعامل با نهاد‌های مختلف استانی و کشوری را در دو جهت کلی توسعه ظرفیت‌ها و توسعه فرهنگی تقسیم بندی کرد و گفت: در ساخت مدارس، باید استانداردهای حوزه علمیه مورد توجه قرار گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عاملی ادامه داد: توسعه کیفی و تحول در حوزه علمیه مستلزم توسعه کمی و بهبود ظرفیت مدارس علمیه است.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از مدارس علمیه که مجوز فعالیت دارند و از مدیران و اساتید خوبی بهره می‌برند، در ساختمان‌هایی مستقر هستند که در شأن آن‌ها نیست و مسئولین فرهنگی، آموزشی و پژوهشی مدارس زمينه لازم برای کار با کیفیت را ندارند.

مدیر حوزه علمیه خراسان در پایان عنایت ویژه رهبر معظم انقلاب به حوزه علمیه خراسان را ستود و تصریح کرد:اگرچهحضرت امام رحمت الله عليه معمار انقلاب بودند و توجه ویژه‌‌ای به حوزه‌ها داشتند، اما این مسیر را مقام معظم رهبری با حرکت جدی و مستمر خود ادامه داده‌اند.


تقویت مدارس علمیه وظیفه و تکلیف شرعی و قانونی ماست

مرتضوی در این دیدار ضمن تبریک انتصاب حجت‌الاسلام والمسلمین عاملی به سمت مدیریت حوزه علمیه خراسان، در مورد اهمیت توجه به مسائل فرهنگی اظهار داشت: زيرساخت فرهنگ مقدم بر سایر زیرساخت‌های کشور است و شهرداری مشهد نگاه ویژه‌ای به مقوله‌ فرهنگ دارد.

وی افزود: نگاه ما به مدارس علمیه بسیار مثبت است و معتقدیم که تقویت مدارس علمیه وظیفه و تکلیف شرعی و قانونی ماست.

مرتضوی شعار و مشی شورای شهر مشهد را مسائل فرهنگی و تربیت دینی دانست و در توصیف جایگاه مشهد مقدس در شکل‌گیری تمدن اسلامی گفت: ظرفیت مشهد مقدس در تشکیل انقلاب اسلامی ایران و ظرفیت انقلاب در تشکیل تمدن اسلامی غیر قابل انکار است.
وی مساجد و حوزه‌های علمیه را جزو زیرساخت‌های اصلی فرهنگی شهر مشهد معرفی کرد و تأکید کرد: صفر تا صد فرهنگ ما بستگی به حوزه علميه دارد و در این راستا تکلیف ما کار فرهنگی است.


شهردار مشهد عنوان کرد: اگر مردم را نداشته باشیم هیچ چیز نداریم و مردم را همین حوزه‌های علمیه، نماز جمعه و بسیج نگه داشته است.

گفتنی است در این جلسه رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد و معاون پشتیبانی و منابع انساني مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان نیز حضور داشتند و کمبودهای مساجد، بهسازی زائرسراها، توجه به پروژه‌های ناتمام مدارس علمیه، مسکن طلاب و ارائه تسهیلات بانکی به طلاب، برخی دیگر از مسائل طرح شده در این جلسه بود.

همچنين در این دیدار مقرر شد همکاری‌های دوجانبه پیرامون توسعه‌ فرهنگی شهر مشهد، توسعه مدارس علمیه و مسکن مطلوب برای طلاب مورد توجهقرار گیرد.

انتهای پیام//



برچسب ها: مدارس ، حوزه علمیه ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.