از کشف ۴ هزار و ۴۹۲ عدد قرص متادون تا توقیف خودرو‌های شوتی

مهم‌ترین حوادث ۳۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مهم‌ترین حوادث روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

توقیف خودرو‌های شوتی حامل بیش از ۱۱ میلیارد کالای قاچاق در فیروزآباد

فرمانده انتظامی فیروزآباد گفت: با توقیف ۸ دستگاه خودرو، انواع کالای قاچاق به ارزش ۱۱ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال در این شهرستان کشف شد.

سرهنگ مهدی جوکار بیان کرد: در راستای طرح برخورد با قاچاق، روز گذشته مأموران پلیس آگاهی هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی به ۸ خودرو شوتی مشکوک و دستور ایست دادند که رانندگان بدون توجه اقدام به فرار کردند.

او افزود: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز ماموران انتظامی موفق شدند با اقدامات فنی و تخصصی هر ۸ خودرو شوتی (پارس، زانتیا، پژو ۴۰۵، سمند و وانت آریسان) را توقیف و رانندگان را نیز دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی فیروزآباد تصریح کرد: در بازرسی از این خودرو‌ها در مجموع ۳۲۵ کیسه غذای خارجی حیوانات و ۳۵ رأس گوسفند قاچاق کشف شد.

سرهنگ جوکار با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۱۱ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال برآورد کردند، عنوان داشت: رانندگان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

کشف ۴ هزار و ۴۹۲ عدد قرص متادون غیرمجاز در شیراز

فرمانده انتظامی شیراز از کشف ۴ هزار و ۴۹۲ عدد قرص متادون قاچاق و غیرمجاز در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان اظهار داشت: در اجرای طرح مبارزه با خرده فروشان و توزیع کنندگان مواد مخدر، ماموران کلانتری "۱۹ بوستان" شهرستان شیراز با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند فردی در یکی از محلات حوزه استحفاظی در انبار منزل اقدام به نگهداری قرص متادون قاچاق و غیر‌مجاز می‌کند که بلافاصله موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: مأموران پس از هماهنگی با مرجع قضایی به محل مورد نظر اعزام و موفق شدند در بازرسی از آن محل، ۴ هزار و ۴۹۲ عدد قرص متادون کشف کنند.

فرمانده انتظامی شیراز با بیان اینکه در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد، تصریح کرد: شهروندان هرگونه موارد مشکوک در ارتباط با خرید و فروش و حمل و نگهداری قرص‌های غیرمجاز و مواد مخدر را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ و یا کلانتری محل سکونت خود اطلاع دهند.

دستگیری سارقین و کشف ۱۰ فقره سرقت در لامرد

فرمانده انتظامی شهرستان لامرد از دستگیری ۲ نفر سارق و کشف ۱۰ فقره سرقت از اماکن خصوصی و دولتی خبر داد.

سرهنگ محسن لشکری بیان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی و دولتی در سطح شهرستان لامرد، شناسایی سارق یا سارقان در دستور کار مامورین کلانتری قرار گرفت.

او ادامه داد: مأموران انتظامی با انجام اقدامات پلیسی در این خصوص سارقین را شناسایی و در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی لامرد با بیان اینکه متهمان در بازجویی‌های پلیسی به ۱۰ فقره سرقت از اماکن خصوصی و دولتی اقرار کردند، گفت: سارقین برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

انهدام باند سارقان احشام و منزل در خرامه

فرمانده انتظامی شهرستان خرامه از انهدام باند ۴ نفره سارقان احشام و منزل و کشف ۶ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ زمان اله کریمی اظهار داشت: پس از وقوع چند فقره سرقت منزل و احشام در سطح حوزه استحفاظی و ارجاع پرونده به پلیس آگاهی، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او ادامه داد: کارآگاهان پلیس با انجام کار‌های فنی و تلاش شبانه‌روزی موفق شدند در این خصوص ۴ نفر سارق را شناسایی و آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

سرهنگ کریمی با اشاره به اعتراف متهمان به ارتکاب ۶ فقره سرقت منزل و احشام، تصریح کرد: سارقان برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.

توقیف وانت نیسان حامل آرد قاچاق در داراب

فرمانده انتظامی داراب از توقیف یک دستگاه وانت نیسان و کشف ۲ تن آرد قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد بیان داشت: در راستای تداوم اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا، مأموران ایست و بازرسی قلاتویه هنگام کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه وانت نیسان مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او با بیان اینکه ماموران در بازرسی از این خودرو ۲ تن آرد قاچاق و خارج از شبکه توزیع را کشف کردند، گفت: راننده پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.

کشف پوشاک قاچاق در فراشبند

فرمانده انتظامی فراشبند از کشف یک هزار و ۲۸۰ ثوب پوشاک خارجی قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ کرامت‌اله برومندی بیان کرد: ماموران انتظامی فراشبند حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی به یک سواری سمند مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند. 

او با اشاره به اینکه در بازرسی از این خودرو، یک هزار و ۲۸۰ ثوب پوشاک خارجی قاچاق کشف شد، افزود: برابر اعلام کارشناسان مربوطه ارزش کالای مکشوفه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است. 

فرمانده انتظامی فراشبند با بیان اینکه راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شد، تصریح کرد: تشدید مبارزه با قاچاق کالا به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی است.

کشف کالای قاچاق در شهرستان کوار

جانشین فرمانده انتظامی کوار از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ رحمت‌اله ارجمندی اظهار کرد: در راستای اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا و به منظور جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌های ملی، ماموران انتظامی "کوار" هنگام کنترل محور‌های مواصلاتی، یک خودرو پژو ۴۰۵ حامل کالای قاچاق را متوقف کردند.

او افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو، ۳ دستگاه تلویزیون و ۲ دستگاه کولر گازی خارجی قاچاق را کشف کردند.

جانشین انتظامی شهرستان کوار با بیان اینکه ارزش اقلام مکشوفه برابر نظر کارشناسان یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، عنوان داشت: راننده پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

کشف خودرو سرقتی و دستگیری سارق در کازرون

فرمانده انتظامی کازرون از کشف خودرو سرقتی و دستگیری سارق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ بیژن بارسالاری بیان کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر سرقت خودرو پاترول از شهرستان شیراز و متواری شد سارق به سمت کازرون، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران این فرماندهی قرار گرفت.

او تصریح کرد: ماموران انتظامی سریعا طرح مهار را اجرا و موفق شدند خودرو را در محور‌های مواصلاتی شناسایی و آن را توقیف کنند.

فرمانده انتظامی کازرون از دستگیری سارق خودرو خبر داد و گفت: متهم در بازجویی انجام شده به سرقت خودرو در شهرستان شیراز اعتراف و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد.

فرمانده انتظامی کازرون از شهروندان درخواست کرد ضمن تجهیز خودرو خود به وسایل و تجهیزات ایمنی و ضد سرقت، در صورت مواجهه با موارد مشکوک مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

کشف موتورسیکلت سرقتی در زرین دشت

فرمانده انتظامی زرین‌دشت از کشف یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی در این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ حمیدرضا صالحی فرد بیان کرد: ماموران انتظامی زرین‌دشت با اقدامات فنی مطلع شدند فردی اقدام به نگهداری موتورسیکلت سرقتی در منزل خود می‌کند که بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او ادامه داد: ماموران پس از هماهنگی قضایی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن منزل یک دستگاه موتورسیکلت مسروقه را کشف کردند.

فرمانده انتظامی زرین‌دشت با بیان اینکه در استعلام از سامانه پلیس مشخص شد که موتورسیکلت سابقه سرقت از شهرستان گراش دارد، عنوان داشت: در این خصوص یک نفر سارق دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در اقلید

فرمانده انتظامی اقلید از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی طی یک ماه گذشته در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ لطف‌اله محمدی اظهار داشت: در اجرای طرح برخورد با مخلان نظم و امنیت و پاکسازی نقاط جرم‌خیز و آلوده، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در اردیبهشت‌ماه در این شهرستان به اجرا در آمد.

او افزود: در این طرح ماموران با شناسایی منازل، پاتوق‌ها و محل‌های فعالیت خرده فروشان و همچنین کنترل محور‌های مواصلاتی، موفق شدند یک کیلوگرم انواع مواد مخدر را کشف و ۲۹ نفر معتاد و خرده فروش را نیز جمع‌آوری و دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی اقلید گفت: توقیف ۱۰۰ دستگاه خودرو و موتورسیکلت متخلف و مزاحم، دستگیری ۲۶ نفر سارق و کشف ۳۵ فقره انواع سرقت، کشف ۴ هزار و ۳۵۰ کیلوگرم بادام خارجی و کشف ۲ دستگاه خودرو و موتورسیکلت مسروقه از دیگر نتایج مهم اجرای این طرح‌ها بود.

این مقام انتظامی هدف از اجرای این طرح‌ها را افزایش احساس امنیت در بین شهروندان عنوان کرد و از مردم درخواست کرد با پلیس بیش از پیش همکاری داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار