رئیس سازمان غذا و دارو در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

حذف حق فنی به نفع داروخانه ها نیست / داروخانه ها فعلا حق فنی سال گذشته را دریافت می کنند

دیناروند گفت: حذف حق فنی به نفع داروخانه ها نیست اما ما تابع قانون هستیم.

رسول دیناروند رئیس سازمان غذا و دارو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در خصوص حذف حق فنی داروخانه ها از سوی دیوان عدالت گفت: البته این حق را برای دیوان عدالت قائل هستیم که تصمیماتی که در دولت بر اساس قانون نیست غیرقانونی بدانند ما هم تابع قانون هستیم .

وی افزود: دیوان عدالت وارد محتوا نمی شوند و نباید تصمیمات محتوایی بگیرند . حذف حق فنی داروخانه ها به نفع داروخانه ها نیست به هر حال یک خدمتی در حال ارائه شدن است و تعرفه ای هم برای آن در نظر گرفته شده و اگر برای آن حقی قائل نشویم نباید ارائه شود.بر اساس این تصمیم نیز داروخانه ها دیگر نمی توانند افزایش حق فنی را دریافت کنند و فعلا حق فنی سال گذشته را دریافت می کنند.
برچسب ها: حق ، فنی ، داروخانه ، دیوان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۰ ۱۸ مرداد ۱۳۹۶
متاسفانه حق فنی عدالت را ازبین میبرد و تاثیر بیمه در دارو بسیار کم میکند چون حتی نسخه هایی با اقلام دارویی کم قیمت و با اضافه کردن حق فنی طوری محاسبه میشوند که درنهایت تاثیر بیمه در نسخه به صفر با حدااقل میرسدالان حق فنی ۴۰۰۰ تومان یا ۴۵۰۰ می باشد در نهایت به این نتیجه میرسیم دارو را آزادتهیه کنیم بهتراست و خدمات بیمه اثری در قیمت نهایی ندارد از طرفی در داروخانه ها به داروهایی که آزاد محاسبه میشوند حق فنی تعلق میگیرد تمام داروهای یک نسخه آزاد میباشد و با اضافه کردن حق فنی به بهونه خواندن نسخه دارویی مبلغی اضافه تر از قیمت ازاد داروها هم گرفته میشود که از نظر من این واقعا غیر قانونی و غیر قابل تحمل هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۱ ۰۲ آذر ۱۳۹۴
آقای رسول دیناروند رئیس سازمان غذا و دارو درست فرمودند که حذف حق فنی به نفع داروخانه ها نیست چونکه این به نفع مردم اکثرا فقیر کشورمان هست که حتی پول پرداخت بیمه را نداشته و از حداقل خدمات پزشکی و اجتماعی محرومند پس وقتی کسانی هستند که فقیرانه وبا زجر پول دارو را می پردازند سزاوارتر ان است که مسئولین کشوری در غم ودرد بینوایان مرهمی باشند نه در کسب سودجویی از کسی که اهی در بساطش نیست
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۱:۲۷ ۱۳ آبان ۱۳۹۳
با سلام
درحال حاضر امتیاز تاسیس داروخانه به داروساز داده می شود ولاغیر در حالی که قبل از انقلاب سرمه گذار می توانست شخص دیگری باشد و دکتر دارو ساز به عنوان مسئول فنی داروخانه فعالیت کند ایا این امتیاز و انحصار کم نیست دارو خانه ها حاضرند حق فنی به انها برگردد و این انحصار برداشته شود ؟؟؟ سرمایه گذاران خرد و کلانی هستند که حاضرند داروخانه تاسیس کنند و بالطبع دکتر دارو ساز هم استخدام میکنند . (حدود درامد حاصل از حق فنی 20-40 میلیون در ماه می باشد غیر از سود دارو ) کارهای زیادی است که برای ان زحمت کشیده می شود چه یادگیری و چه انجام ان و همه ما مسئول حسن انجام کار هستیم .
Iran (Islamic Republic of)
یه دوست
۱۷:۴۴ ۱۸ تير ۱۳۹۳
عزیزان من این اظهار نظرها در مورد حق فنی از بی آگاهی در مورد تعهدات بیمه ها نسبت به اقلام دارویه! عزیز من 1600 تومن که پولی نیست اگه میری داروخونه داروت گرون میشه واسه اینه که بیمه محترم شما کلی از داروها رو تحت تعهد خودش نمیدونه از داروهای خارجی بگیر تا انواع ویتامین ها داروهای مربوط به پوست و مو و کلا هر داروی گرون قیمت اگه واقعا دل دیوان عدالت برای مردم میسوزه باید بیمه ها رو مجاب کنه که تمام داروها بیمه ای بشن اونم با درصد بالا وقتی همه ما ماهانه حق بیمه پرداخت میکنیم چرا سالی یه بار که بیمار میشیم بازم باید پول دارو بدیم الان مثلا 70% بیمه میده 30% ما البته مثلا ... چون اقلام داروهای غیر بیمه خیلی زیاده اولا باید همه داروها بیمه ای باشند در ثانی 100% توسط بیمه ها پرداخت بشن اما بعضیا با بزرگ کردن این 1600 تومن سر این حرفا سرپوش میذارن
Iran (Islamic Republic of)
نرگس
۱۷:۴۲ ۱۸ تير ۱۳۹۳
سلام من هم میخواستم موضوع جالبی که در داروخانه به ان پی بردم را بگویم من دو نوبت به مطبی مراجعه کردم که برایم ازمایش وسونوگرافی نوشتند بار سوم دارو نوشتند وقتی به داروخانه رفتم نسخه را اماده کردند دکتر داروخانه مرا صدا زدند وگفتند باید با پزشک تماس بگیرند ظاهرا گوشی مطب را بر نمیداشتند دکتر به موبایل دکترم زنگ زد و گفت دکتر جان در نسخه مهر شماست اما خط تغییر کرده دکتر اسم مرا پرسیده بود وگفته بود بگو بشیند تا من بیایم دکتر یک ربع بعد امد و من اصلا او را ندیده بودم با پیگیری ایشان معلوم شد منشی محترم به تازگی به عده ای بعد از ساعت کاری دکتر وقت میدادند وخودشان انها را ویزیت میکردند و از روی مهر دکتر ساخته بودنداخر مگر می شود منشی به جای پزشک مریض ببیند وقتی داروسازانی داریم که انقدر باهوشند که خط پزشک را از بین اینهمه خط تشخیص می دهند سزا وار نیست با حذف حق حرفه ای شان شاهد کناره گیری انها از این شغل باشیم یا خدای نکرده با دلسردی نسبت به حرفه شان نابودشان کنیم واقعا در حال حاضر با دو هزار تومان چه خدمتی میشود خرید ایا داروسازان مان را زیادی بی ارزش نکردهایم
United States of America
متخصص اطفال
۰۲:۱۰ ۱۸ تير ۱۳۹۳
مردم عزیز ما آیا میدونن اگر داروساز در داروخانه نباشه چه اتفاقه وحشتناکی در سلامت جامعه میوفته؟
میدونید اگر دکتر داروساز در جامعه ی بهداشت و سلامت مردم نباشه چرخه ی درمان مردم ناتمام میمونه؟؟
من واقعا نمیدونم چطور بعضی از انسان های غیر متخصص که هیچ علم و دانشی راجع به درمان مردم ندارند اجازه میدن به خودشون که همچین تصمیم هایی رو بگیرن.که انقدر راحت بخوان حق مسلم همکاران داروساز رو حذف کنند.
من فکر میکنم حتی مردم عادی جامعه هم باید نسبت به این تصمیم اعتراض های خودشون رو نشون بدن،چون این تصمیم به سلامت تک تک مردم جامعه صدمه ی بزرگی خواهد زد.
Iran (Islamic Republic of)
عبدالله
۰۱:۲۴ ۱۸ تير ۱۳۹۳
سلام میخواستم بگویم من تا امروز اشتباها فکر می کردم سود داروخانه زیاد است امروز به داروخانه رفتم با اونها بحث ودعوام شد دکتر گفت بفرمایید داخل چیزی را نشانتاندهم ماشین حساب را جلویم گذاشت وبعد گفت مدیونی اگر رفتی بیرون به بقیه راستش را نگی سالهاست که با تبلیغات اشتباه عده ای ما را می کوبند فاکتور ها را جلویم گذاشت همه مهر رسمی و ارم دار بودند با عصبانیت درصد سود را حساب کردم اکثر دارو ها ی خارجی حدودا نه درصد سود داشتند وایرانیها پانزده در صد بعضی داروها مانند انسولین یا شیر خشک کمتر از پنج درصد کم کم خجالت کشیدم میخواستم بروم دکتر چند نسخه از کشویش در اورد وگفت ببین هر ماه تعدادی نسخه را نمیتوانیم به علت مشکل سریال بیمه یا چیزهای دیگه وارد سی دی بیمه کنیم تازه اونهایی هم که ارسال میکنیم هرماه تعدادیش میسوزه حالا اگه حساب دارویی که میشکنه یا تاریخش میگذره یا خیلی چیزهای دیگه رو بکنی میبینی الان هم داروخانه شغل سوداوری نیست ممکنه تعداد محدودی اینطور نباشند اما اکثریت به سختی خرج ودخل را جور میکنند راستش من میوه فروشی دارم سود مجاز ما سیوپنج درصد میگن چون میوه خرابی داره خوب نمیدونم چی بگم من فهمیدم اشتباه کردم امیدوارم بقیه هم بفهمن .دکتر جون ببخشید
Iran (Islamic Republic of)
شهباز
۰۰:۵۷ ۱۸ تير ۱۳۹۳
باسلام بنده بسیار متعجب ومتحیرم وقتی که داروهای قاچاق با هر قیمت وسلیقه ای عرضه میشود چرا گیر داده اید به تعرفه کم بهای داروخانه بنده در باشگاه ورزشی از یک نفر دیگر که با ما دمبل میزد تعریف یک قرص را شنیدم وانرا به قیمت چهار صد هزار تومان خریدم وقتی انرا به یک داروخانه بردم گفتند این دارو تقلبی است و برای کبد بسیار سمی است اما کسی که قرص را فروخته بود ادعا میکرد داروخانه دروغ میگوید تا داروی خودش را بفروشد به چند داروخانه دیگر مراجعه کردم همه گفتند دارو بسیار سمی است وشماره تلفن دارووغذا را به من دادند تا اطلاع دهم وگفتند این داروها اگر خوب بود مجوز بهداشت میگرفت واین داروها از شهرهای مرزی به صورت قاچاق وتحت دما وشرایط نامناسب دما متاسفانه وارد میشوند وشما حتما باید هر دارویی را فقط از داروخانه تحویل بگیرید امیدوارم با این تصمیم عجولانه باعث کنار رفتن دکتر داروساز در عرصه سلامت نشوید لازم به ذکر است که داروخانه ها برلی ارایه این خدمت هیچ پولی دریافت نکردند واینجانب سلامتی ام را مدیون دکتران محترم داروساز هستم
Iran (Islamic Republic of)
مینو
۰۰:۳۲ ۱۸ تير ۱۳۹۳
سلام بنده در یک روز دو بار به داروخانه مراجعه کردم من شکم درد داشتم با مسکنی که پزشک داد بهتر شدم اما دوباره عصر حالم بد شد وقتی به داروخانه رفتم دکتر گفت تو هنوز خوب نشدی وقتی داروها رادید گفت ببینم به دکتر گفتی صبح دکتر دیگری ویزیتت کرده گفتم نه ترسیدم ناراحت بشه داروساز گفت این چه حرفی.هیچ دکتری اینطور نیست سریع با پزشک تماس گرفت وبه من گفت هر کلمه وهر اطلاعی که به دکترت میگی خیلی مهم پیش دکترم رفتم پزشک نسخه صبح رو خواست که نداشتم زنگ زد داروخانه وپرسیدو سریع منو به بیمارستان فرستادند البته من اپاندیس داشتم که خطر رفع شد وقتی بعد مدتی داروخانه رفتم دکتر گفت علایم خیلی بیماریها مشابه باید با پزشکت صداقت داشته باشی وهر نکته ای بگی فکر میکنم خیلی حیف اگه برم داروخونه ودکتر داروساز نباشه فکر میکنم مبلغی که برای ویزیتش میدیم اگه کم نباشه زیاد هم نیست
Iran (Islamic Republic of)
نوشین
۲۲:۱۴ ۱۷ تير ۱۳۹۳
سلام ما برای مشکل چشم پدرم وهمینطور پروستاتشان به دو پزشک مراجعه کردیم در داروخانه دکتر داروساز گفتند یکی از داروهای پروستات با داروی گلوکوم چشم تداخل دارد باید یکی از متخصص ها دارو را عوض کند ما حتی شماره پزشکان را همراه نداشتیم بنده گان خدا اقای دکتر و نسخه پیچ تلاش کردند یکی از شماره ها را از اینترنت و یکی دیگر را از مخابرات گرفتند و چشم پزشک را مطلع کردند که ایشان گفتند داروهای قبلی جواب کافی نداده باید مریض همین دارو رابگیرد ایشان با متخصص داخلی تماس گرفتند ودارو را با نظر ایشان عوض کردند من از دکتر داروساز خواستم کتابی برای این تداخلات به من معرفی کند ایشان چندین کتاب نشانم دادند که واقعا حتی خواندن یک صفحه ان مشکل بود چه رسد به یادگیری واقعا وقتی با نگاه کردن به نسخه ظرف چند ثانیه همه اطلاعات را بززسی میکنند این پول که ارزشی دربرابر زحمتشان ندارد من دست تک تکشان را میبوسم تا فکر نکنند کسی قدر علم وتوانایی وزحمتشان را ندارد
Iran (Islamic Republic of)
لیلا
۲۱:۴۱ ۱۷ تير ۱۳۹۳
سلام من بارها کلی دارو بردم داروخانه مجانی تاریخ اعتبارش نگاه کردند وکاربرد بعضی هاش گفتند وبارها دارویی که از داروخانه دولتی گرفتم بردم یک داروخانه خصوصی ومصرفش بهم بدون گرفتن پول توضیح دادن حالا اگر دارورا از خودشون بخریم چه اشکالی داره دستمزد زحمت ومسیولیتشون رابدیم فراموش نکنیم در دین ما برده داری وکار بی مزد حرام است
Germany
درد آشنا
۲۰:۰۳ ۱۷ تير ۱۳۹۳
ای کاش فقط یک روز کاری کسانی که این مصوبه را لغو کرده اند تشریف میآوردند و گردش کار و مشکلات نسخه خوانی،جوابدهی به ویزیتورهای رنگارنگ که بلا تشبیه هر روز مثل قارچ میرویند و مسائل بیمه و کسورات بیمه و مالیاتهای چند میلیونی و انتظارات مردم را از نزدیک فقط تماشا میکردند وبا افراد آگاه و درد آشنا مشاوره و بعد تصمیم عادلانه میگرفتند نه تصمیم عجولانه وغیر کارشناسی شده،تازه اگر اینقدر دلشان برای مردم میسوزد محض رضای خدا هم که شده تصمیمی برای تعرفه های خود سرانه میلیونی میگرفتند.!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۷:۳۶ ۱۷ تير ۱۳۹۳
بنظر می رسد فقط فارغ التحصیلان دارو سازی ( البته دارو فروشی. زیر اواقعا اکثرفارغ التحصیلان که در کشورهای مجاور وبی سواد تحصیل کرده اند) فقط در این مملکت زحمت کشیده و درس می خوانند پس بقیه جوانها که زحمت کشیده ودرس می خوانند وبا حداقل حقوق ودرامد کار می کنند چه وضعیتی دارند.؟!. چون این افراد محترم داروی را نمی سازند وفقط فروشنده دارو هستند با کمال احترام هیچ حقی برای دریافت حق فنی ندارند و ماشالله از فروش دارو درامد چند ملیونی دارند.
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۲:۴۷ ۱۸ تير ۱۳۹۳
حمید خان اگر تحصیلکرده ای و این حرف را میزنی که واقعا براتون متاسفم.شما فقط یکسری به بنگاههای املاک بزن ببین کسایی که حتی ادرس نوشتن هم بلد نیستن چطور شما و بنده رو سرکیسه میکنن و صدامون درنمیاد و آخر سرهم براشون دولا راست میشیم .اما یک دکتر داروساز رو که سالها (سخت ترین) تاکید میکنم سخت ترین رشته علوم پزشکی رو خوندن رو براشون حق ویزیت یا حق فنی یا دستمزد انجام کار فنی رو روا نمیدونیم.من خودم دکتر دامپزشک هستم ولی وظیفه خودم میدونم از قشر ایشان و همه تحصیلکرده هایی که برای درآمدشون زحمت کشیده و میکشند حمایت کنم.در آخر فقط یک نکته رو عرض میکنم که اگر قیمت داروها به عمد پایین نگهداشته نشه و یک استامینوفن 300 تومنی رو 10 15 هزارتومن بخریم قدر دارو و داروساز رو بیشتر خواهیم دانست.ای میلم رو هم برای تبادل نظر بیشتر ثبت کردم
Iran (Islamic Republic of)
فرید
۱۵:۵۲ ۱۷ تير ۱۳۹۳
این داروساز هفت سال درس خونده دارو هم پفک نیست اگه در سال جلوی خطر جانی از یک بیمار گرفته بشه اون داروساز وظیفشو انجام داده هزینه مشاوره دارویی در کشورهای دیگه بالاست اگه داروساز کارش علمی نبود این همه دانشکده داروسازی در جهان نبود مسولین محترم در مورد جان مردم دیگه عوامفریبی و کار غیرکارشناسی نکنید لطفا
Iran (Islamic Republic of)
داروساز
۱۳:۴۳ ۱۷ تير ۱۳۹۳
با سلام من داروساز هستم 5سال پیش در داروخانه حقیر یک نسخه قلبی بایک نسخه سرما خوردگی بر اثر شباهت اسم بیمارها عوض شد بعد ازیک ساعت متوجه شدم.
مطب متخصص قلب درفاصله 50کیلومتری داروخانه بود من وهمسرم که هردو داروساریم به سوی مطب دکتر رفتیم وبعداز صحبتهای فراوان با پزشک اجازه داد به پرونده هایی که باآن اسم بود دسترسی پیدا بکنیم وبعد از 5ساعت توانستیم ان بیمار رادریکی ازروستاهای اطراف پیدا کنیم وداروی اورا عوض کنیم وهمانجا خداررا شکر کردیم
وحالا بااین مصوبه خدا بداد مردم برسد وقتی بعضی از مردم عزیز داروخانه را با بقالی ودارو را با پفک اشتباه می گیرند به خودم بعد از 23سال کار خسته نباشی می گویم وعطای داروخانه را بر لقای آن می بخشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۱ ۱۷ تير ۱۳۹۳
سلام. اگر درک و فهم دیوان عدالت از حق فنی قدری بیشتر از آنچه دوستان ذکر کرده اند بود تصمیم دیگری گرفته میشد.
پدر من معمار است و سالها خانه های مستحکمی ساخته اما این روزها میگویند اگر نقشه یک مهندس نباشد به هیچ وجه مورد تایید قرار نخواهد گرفت مردم باید به دیوان عدالت شکایت کنند چون مهندس میلیونها تومان پول میگیرد که نقشه را طراحی کند.که حداقل اجباری نباشد.البته من میدانم که مهندس خودش طراحی نکرده فقط زیر آن را امضاء کرده. اما میداند که مسئولیت سنگینی دارد.
آیا ساختمان زنده بدن انسان اینقدر ظرافت و پیچیدگی ندارد که برای یک نسخه مثلا بیماری قلبی که هم خیلی مهم است و هم حداقل پنجاه هزار تومان مبلغ آنست رقم ناچیز 1600تومان صرف کنیم؟ یعنی این مبلغ جای این همه حساسیت و سر و صدا دارد؟ کاش به جای پرداختن به این مسائل که قطعا ناشی از حب و بغض های شخصی تصمیم گیرندگان است قدری به مسئله فساد های اقتصادی ، اختلاس ها و رشوه های کلان پرداخته میشد.
Iran (Islamic Republic of)
داروساز
۱۱:۵۵ ۱۷ تير ۱۳۹۳
متاسفم واسه تمام کسانی که بدون داشتن ذره ای سواد و علم در مورد هر مسئله ای اظهار نظر می کنن شماهایی که با حذف حق فنی موافقید من مطمئنم ذره ای سود ندارید
یک دانشجویی داروسازی سال ها عمر و جوانیش رو می ذاره فقط واسه درس خواندن و کسب علم شما اون وقتا کجا بودین پی خوشگذرونی؟؟؟
یک دانشجوی داروسازی رتبه ای که در کنکور کسب کرده از رتبه پزشکی هم بهتر بوده ولی چون داروسازی حرفه مورد علاقش بوده این رشته را انتخاب کرده
توی داروخانه ها اگه داروساز حضور نداشته باشه کلی اشتباه رخ میده اون وقت همین شماهایی که اظهار نظر میکنین که حق فنی نگیرن و ... میاین یقه داروساز بیچاره رو می گیرین
من به شخصه تا به حال از مرگ حتمی چند نفر جلوگیری کردم فقط به خاطر اینکه یک پزشک متخصص تداخل دارویی کشنده در نسخه اش نوشته بود که وقتی باهاشون تماس گرفتم ایشان متوجه اشتباهشون شدن و نسخه را تغییر دادن این نکاتم شما می فهمین یا از درک اینم عاجزین؟؟؟؟
مطمینم نمی فهمین
فقط میتونم بگم واسه همه شما متاسفم
حق فنی نوش جانتان عزیزان داروساز
Iran (Islamic Republic of)
یه داروساز
۱۱:۲۸ ۱۷ تير ۱۳۹۳
سلام حق فنی داروخانه 1600 تومن است شما هزینه نسخه پیچی و چک کردن داروها و دستور داروها و..... رو حساب کنین بی انصافی نکنین اگه قرار باشه حق فنی نگیرن مشکلی نیست خود مریض بیاد داروهارو برداره دستورشم از پزشک بپرسه اگه مشاوره خواست حق فنی بده
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۱:۲۶ ۱۷ تير ۱۳۹۳
واقعا عجیبه چرا دولت از ثروتمندان حمایت میکند. کدام آدم ضعیف دارو خانه دارد.درامد داروخانه ها بی حساب و خیلی زیاد است .گرفتن حق فنی ظلم بزرگی به بیماران هست
Iran (Islamic Republic of)
داروساز
۱۰:۳۹ ۱۷ تير ۱۳۹۳
داروخانه جز کسبه حساب میشه؟؟؟!!
متاسفم برای خودم ک عمرم و استعدادم رو دارم تو کشوری هدر میدم ک انقدر سطح درک پایینه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۰ ۱۹ شهريور ۱۳۹۳
گل گفتی دوستم.کسی که 2 واحد فارماکولوژی پاس نکرده بایدم داروساز رو بقال بدونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۵ ۱۷ تير ۱۳۹۳
اگه قرار باشه در داروخانه حق فنی گرفته نشه دلیلی نداره که مسئول فنی هم حضور داشته باشه .در این صورت میشه پزشکان دارو رو تایپ کنن و مریضها هم داخل داروخانه یه سبد دستشون بگیرن و هر چی می خوان بردارن و برن سر صندوق حساب کنن .دیگه مهم نیست که بین این داروها تداخلی باشه یا نباشه / پزشک دوز رو اشتباه نوشته باشه یا نه /مریض تو نحوه ی مصرف در ست بخونه یا نه / اصلا دارو رو درست بخونه و برداره یا نه .اونوقت داروخانه میشه یه بقالی .فقط باید مراقب باشن که تاریخ انقضا داروها نگذشته باشه
Iran (Islamic Republic of)
حیدری
۰۹:۴۵ ۱۷ تير ۱۳۹۳
سلام. اگر درک و فهم دیوان عدالت از حق فنی قدری بیشتر از آنچه دوستان ذکر کرده اند بود تصمیم دیگری گرفته میشد.
پدر من معمار است و سالها خانه های مستحکمی ساخته اما این روزها میگویند اگر نقشه یک مهندس نباشد به هیچ وجه مورد تایید قرار نخواهد گرفت مردم باید به دیوان عدالت شکایت کنند چون مهندس میلیونها تومان پول میگیرد که نقشه را طراحی کند.که حداقل اجباری نباشد.البته من میدانم که مهندس خودش طراحی نکرده فقط زیر آن را امضاء کرده. اما میداند که مسئولیت سنگینی دارد.
آیا ساختمان زنده بدن انسان اینقدر ظرافت و پیچیدگی ندارد که برای یک نسخه مثلا بیماری قلبی که هم خیلی مهم است و هم حداقل پنجاه هزار تومان مبلغ آنست رقم ناچیز 1600تومان صرف کنیم؟ یعنی این مبلغ جای این همه حساسیت و سر و صدا دارد؟ کاش به جای پرداختن به این مسائل که قطعا ناشی از حب و بغض های شخصی تصمیم گیرندگان است قدری به مسئله فساد های اقتصادی ، اختلاس ها و رشوه های کلان پرداخته میشد.
Iran (Islamic Republic of)
پرستو
۰۹:۳۸ ۱۷ تير ۱۳۹۳
پس از فردا داروخانه با سوپری یکی میشه!؟یعنی چون حق فنی دریافت نمی شه مسؤل فنی هم حضور نداره!؟پس مسؤلیت داروی بیمار رو کی قبول میکنه؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۶ ۱۹ شهريور ۱۳۹۳
شک نکنید با حذف حق فنی خیلی از داروسازان به خارج از کشور میروند...شاید قدرشان را بدانند
Iraq
كارشناس
۰۹:۳۵ ۱۷ تير ۱۳۹۳
8در صد ارزش افزوده را مصرف كننده ميدهد پس چرا هيچ كس اعتراض نمي كند وديوان راي ابطال نمي دهد ؟
پس با اين حساب ويزيت پزشكان هم بايد خذف شود.
Iran (Islamic Republic of)
علي
۰۸:۵۸ ۱۷ تير ۱۳۹۳
از خيلي وقت پيش از اين بايستي حق فني حذف ميشد ديوان كار بسيار خوبي انجام داده كه آن راحذف كرد اگر فروشندگان قطعات فني و صنعتي در كارشان تبحر نداشته باشند كه نميتوانند قطعات و جنس را بفروشند پس نتيجه ميگيريم كه براي هر كاري تخصص لازمه كار مي باشد فروشنده دارو هم مي بايست تخصص را داشته باشد و دريافت پول به عنوان حق فني از اين بابت توجيهي ندارد
France
ناشناس
۰۸:۳۳ ۱۷ تير ۱۳۹۳
تو خانواده مون داروخانه چي هست كه خونه اش تو پاسدارانه با زندگي اشرافي داخلش - 2 ماشين لوكس و كلي بريز و بپاش ...اينها از كجا اومده ؟فقط فروش دارو بنرخ دولتي نيست كه !!!
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۷:۱۸ ۱۸ تير ۱۳۹۳
فرموده اید در فامیلتون داروخانه چی هست که از نوع گفتنتان معلوم است دکتر داروساز نیستند ما هم میدانیم عده ای از دارو یامواد قاچاق سودهایی میکنند که خوشبختانه در بین داروسازان نیستند حق فنی یا هر حقی که وزارت بهداشت به این عزیزان داده برای جلوگیری از زیان ده بودن داروخانه ها واین است که این عزیزان به سمت سایر مشاغل نروند و زمینه برای عده ای سود جو که با دانش کمشان سلامت جامعه را به خطر می اندازند باز نشود
Iran (Islamic Republic of)
ugd
۰۸:۲۶ ۱۷ تير ۱۳۹۳
داروخانه 300 تا نسخه راکه دارو بدهد ضربدر 1600 تومان حق فنی کنید باضافه سود دارو کنید باضافه سود فروش لوازم ارایشی وبهداشتی کنید ببینید درامد در روز چقدر میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۶ ۱۷ تير ۱۳۹۳
اینجانب به عنوان یکی از کارشناسان و بازرسان داروخانه ها لازم به توضیح چند نکته دارم:
حق فنی، به هیچ عنوان بابت مشاوره و خدمات داروساز نمی تواند باشد چرا که حق داروساز بیش از این هاست، این پول اندک صرفا بابت حق اتوماسیون و هزینه های نسخه پیچی صرف می شود. در اصل در ایران چیزی به عنوان حق مشاوره داروساز از بیمار دریافت نمی گردد! حال آن که در خارج از کشور این حق مشاوره درآمد اصلی داروخانه می باشد که می توانید با یک جستجو ساده در اینترنت حق مشاوره داروساز در سایر کشوورها را مطالعه کنید
در مورد سود دارو هم باید بگم در مقابل بقیه اصناف بسیار پایین است، سود دارو بین 10-15 درصد و سود محصولات آرایشی بهداشتی حداکثر 15% می باشد! حال با این درآمد پایین نسبت به خدمات ارایه شده با این موارد چه کنیم؟ مالیات سرسام آور چند ده میلیون تومانی داروخانه ها!!! هزینه پرسنل!!! تاخیر بازپرداخت بیمه ها !!!! کسورات بیمه ها!!!!........ این فشار ها بر روی داروخانه ها یا ان ها را به سمت ورشکستگی خواهد کشاند یا باید شاهد افزایش تخلفات داروخانه ها باشیم!!!
در پایان نیز لازم می دانم این نکته هم ذکر کنم که متاسفانه همکاران داروساز در بعضی داروخانه ها به وظایف حرفه ای از قبیل حضور موثر در داروخانه توجه نمی کنند که مستوجب تذکرات قانونی می باشند اما نباید به خاطر سهل انگاری بعضی ها همه را جریمه کرد!
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۷:۴۲ ۱۷ تير ۱۳۹۳
با حذف حق فنی موافقم. چون با فروش دارو سود می برند . مثل اینکه یک بقالی پفک بدهد و بگوید حق فنی فروش پفک را می خواهم. واقعا دارو گران است و مردم نباید هزینه دیگری برای دریافت دارو بدهند
United States of America
ارش
۰۷:۰۸ ۱۷ تير ۱۳۹۳
اخه بعضی از دکتر داروسازها حتی نسخه خوندن هم بلد نیست همشو تکنیسین داروخانه انجام میدن داروساز هم مثل بقیه میاد تو داروخانه خوندن نسخه رو یاد میگیره /و اینکه داروخانه داره درصدی از رو دارو اضافه میگیره دیگه حق فنی چیه این چیزها جیب مردم رو خالی میکنه/ کسی هم مخالف حذفشه فقط به جیب خودش نگاه میکنه با برداشتن حق فنی داروساز که برداشته نمیشه بعضی ها ناراحت هستند. هیچکی به فکر مردم نیست هرکی به جیب خودشه......به نظرم باید حذف شه /در ضمن خودم هم داروسازم/
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۱۷:۳۴ ۱۷ تير ۱۳۹۳
با سلام. من داروسازم و اگر ناراحت نمیشید داروخانه هم دارم.برای من بسیار خوشحال کننده است که حضور داروساز ها در داروخانه لزومی نداشته باشه چون هر وقت حال نداشتم نمیرم دارو خانه .یه نسخه پیچ میذارم که به امور مردمی رسیدگی کنه که براشون پفک و دارو فرقی نداره.شما اگر واقعا داروساز باشید و اگر درست درس خوانده باشید باید بدانید که اگر داروسازی نسخه خوانی لد ناشه خیلی از واحد های درسی اش را نمیتوانه پاس کنه.در ضمن وظیفه داروسازها خواندن دست خط پزشکها نیست.وظیفه داروساز و جایگاهش خیلی بالاتر از این صحبتهاست.برای شما متاسفم.
Iran (Islamic Republic of)
سینا
۱۷:۰۷ ۱۸ تير ۱۳۹۳
عزیز من به نظر نمیرسه شما حتی یک واحد از دروس داروسازی را پاس کرده باشید ارش جان شما حتما پرسنل داروخانه هستی که دوست دارید با ایجاد فضای دروغین مثل برزوی عزیز با بیرون راندن داروسازان از این رشته جایی برای خود باز کنید وسلامت دیگران برایتان ارزشی ندارد
Iran (Islamic Republic of)
یک دانشجوی داروسازی
۱۵:۱۲ ۱۹ شهريور ۱۳۹۳
آرش خان. احتملا یا داروساز نیستی یا از دانشگاه آزاد یا پردیس خودگردان مدرک گرفتی
Iran (Islamic Republic of)
برزو
۰۵:۰۶ ۱۷ تير ۱۳۹۳
با سلام .همه می دانند بیشترین درآمد در حال حاضر در بین کسبه درآمد داروخانه هاست. دارو سود بسیار زیادی برای آنان دارد شما می توانید در هر شهر تحقیق کنید وببینید درآمد دارندگان داروخانه ها چقدر است واین درحالی است که در شهرهای کوچک داروخانه ها در بیشتر اوقات دکتر ندارند وفقط مهر دکتر داروساز دارند اما حق فنی دریافت می کنند . اگر حق فنی قانونی است چرا بیمه یا بیمه تکمیلی آن را پرداخت نمی کند
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۳:۴۲ ۱۶ تير ۱۳۹۳
دارویی (نرخ آزاد) که روی جعبه اش زده 3200 تومان ، اما داروخانه 3500 تومان میگیره به صندوقدار که میگی میگه تعرفه داروخانست
این تعرفه دیگه چه صیغه اییه؟؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ali
۲۳:۲۱ ۱۶ تير ۱۳۹۳
ديوان كاملاٌ موافقم بر اينكه حق فني فقط به داروهاي تركبيي و دست ساز دكتر داروساز تعلق خواهد گرفت نه به صاحب داروخانه و...واقعاً دريافت حق وجه از مردم بي گناه و مريض دار تحت عنوان حق فني داروخانه اجحاف در حق مردم بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۷ ۱۶ تير ۱۳۹۳
همه پیشرفت میکنند اما ما پسرفت اگر دلتان برای جیب ما مردم میسوزد ویزیت داروسازان هم مثل همه پزشکان بیمه بدهد چرا به اسم دلسوزی میخواهید با جان ما بازی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۰ ۱۶ تير ۱۳۹۳
واقعا عجیب است اگردکتر داروساز نباشد چطور به نسخه پیچ اعتماد کنیم بارها وقتی به داروخانه مراجعه کردم داروساز از نسخه پیچ خواسته اقلام داخل سبد را عوض کند چون اشتباه است وبعد انرا تحویل میدهند نبود دکتر داروخانه یا نداشتن مسولیت دکتر داروساز برای من بیمار ترسناک است
France
ناشناس
۰۸:۳۰ ۱۷ تير ۱۳۹۳
وظيفه داروخانه حضور داشتن دكتر داروساز است ..مثل اينكه بگيم در اتوبوس بجاي راننده ، شاگردش رانندگي كرده ؟ اين قياس مع الفارق است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۸ ۱۶ تير ۱۳۹۳
اینجانب تب مالت داشتم با مراجعه به دکتر طی دو مرتبه ویزیت شدم ودرد عضلانی اسپاسم تشخیص داده شد با مراجعه به داروخانه خانم دکتر گفتنر اینهمه تعریق ممکن است تب مالت باشد باپزشک تماس گرفتند اگر ایشان در داروخانه نسخه مرا نخوانند میترسم ایا کسانی به سواد انها حسادت میکنند سعی در حذفشان دارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۰ ۱۶ تير ۱۳۹۳
با این کار دیگه دکتر داروساز هیچ وظیفه و مسیولیتی در قبال بیماران نداشته و لزومی به حضور داروساز در داروخانه نیست .
France
عباس
۰۸:۲۷ ۱۷ تير ۱۳۹۳
هيچ كجاي دنيا همچين تعرفه اي وجود ندارد و دكتر داروساز هم بر اساس وظيفه اش حضور موثر دارد. مضافا الان كه اين حق فتي اخد ميشه بارها داروي اشتباهي گرفته ام و خدا رحم كرده متوجه شدم
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۱:۳۲ ۱۷ تير ۱۳۹۳
عباس آقا همه اشتباه میکنن،حتی پزشک و داروساز.فقط فرض کن که داروساز در داروخانه حضور نداشته باشد این اشتباههای کوچک به مجموعه ای از اشتباهات بدل شود.عباس آقای نازنین خیلی ساده دکتر داروساز دیگر به دلیل عدم صرفه اقتصادی داروخانه نخواهد آمد و به کارخانه داروسازی خواهد رفت.انگاه ضرر نهایی متوجه مردم خواهد شد و نه داروساز.به نظر من این پول دستمزد داروساز هست که سالها در دانشگاه درس خوانده و حق اساسی ایشان میباشد.من به عنوان یک دکتر غیر داروساز واقعا از این تصمیم نگران هستم و در طی یک مرحله میان مدت و بلند مدت اثار بسیار زیانباری در این تصمیم میبینم.کاش مسئولین از نظرات بزرگان عرصه بهداشت و درمان را در این زمینه جویا شوند.
حقیر آماده شنیدن نظرات دوستان در این زمینه میباشم
آخرین اخبار