سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان‌ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هرآنچه نیاز است از جدیدترین خودرو روسی در ایران بدانید

قرار است به زودی، خودرو روسی یوآز در کشور به فروش برسد.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، فروش مدل‌های UAZ SUV پاتریوت، پیکاپ و پروفی در ایران آغاز شده است. سروش دیزل مبنا، توزیع کننده شرکت از اولیانوفسک در ایران شده است.

‏UAZ کیت‌های اتومبیل را به کشور عرضه می‌کند که توسط سروش دیزل مبنا در وسایل نقلیه تمام شده مونتاژ می‌شود.
این شرکت در مونتاژ مجاز خودرو‌های تجاری هیوندای برای بازار محلی تخصص دارد. پاتریوت‌ها در دو نوع بدنه SUV و وانت، در کنار کامیون‌های کنار زمین Profi در کشور در دسترس خواهند بود.

همه وسایل نقلیه مجهز به سیستم انتقال قدرت چهار چرخ متحرک، ZMZ-۴۰۹۰۵۱ Euro-۵ با استاندارد‌های زیست محیطی سازگار با ۱۵۰ اسب بخار موتور بنزینی، دو کیسه هوا، ABS و ESP و سیستم‌های کمک الکترونیکی راه اندازی و سرازیری هستند.

 


از زمان اعلام قیمت‌ها در سپتامبر ۲۰۲۰، پاتریوت تقریباً یک و نیم برابر در ایران افزایش قیمت داشته است و از ۶۰۰ میلیون تومان به ۸۶۰ میلیون تومان رسیده است. براین اساس، پاتریوت در ایران حدود ۲۰.۴ هزار دلار قیمت دارد.

یواز پاتریوت UAZ Patriot نخستین بار در سال ۲۰۰۵ طراحی و تولید شد و به جرات می توان گفت از آن زمان تاکنون این خودرو تغییرات زیادی نداشته است. طراحی ظاهری این خودرو به گونه ای است که در ظاهر این خودرو به نظر باریک می آید. طرح کلی V در جلوپنجره و در امتداد چراغ ها شکل تازه ای را در این خودرو ایجاد کرده است.

در قسمت زیر کاسه چراغ های جلو، چراغ های روز را داریم که امتداد طرح جلوپنجره را ادامه می دهد. مه شکن ها در گوشه های سپر به صورت گرد با حاشیه مشکی رنگ طراحی شده اند و خطوط طراحی در کل پیچیدگی خاصی ندارند و سبک ساده ای را دنبال می کنند. در طراحی عقب و کنار، سبک طراحی در شاسی بلندهای ژاپنی در دهه های پیشین را می بینیم و سبک طراحی کنار و عقب این خودرو چندان مدرن نیست.

لازم به ذکر است که UAZ در سال ۲۰۱۸ با ارائه مدل‌های UUU SUV Patriot و پیکاپ در نمایشگاهی در تهران قصد ورود به بازار ایران را داشت. با این حال، تحریم‌های سختگیرانه‌ای که ایالات متحده آمریکا در سال ۲۰۱۸ علیه ایران وضع کرد، تهیه تجهیزات خودرو به این کشور را تقریباً غیرممکن کرد.

‏UAZ در حال حاضر تجربه عملیاتی در بازار ایران را دارد. SUV‌های روسی در دهه ۸۰ به ایران عرضه می‌شدند. تقریباً ۱۵۰۰۰ وسیله نقلیه UAZ تا ابتدای دهه ۹۰ در ایران فروخته شده بود. ایران بزرگترین بازار خودرو در خاورمیانه است و ظرفیت تقاضای مصرف کننده آن ۱.۷ میلیون دستگاه در سال است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۶
در انتظار بررسی: ۰
حبیب
۰۱:۲۲ ۱۲ فروردين ۱۴۰۰
پس کی خودرو ارزان قیمت خوب وارد ایران می شود. اینا که مال قشر ثروتمند جامعه است
ناشناس
۰۰:۴۷ ۱۲ فروردين ۱۴۰۰
طراحان سایپا فقط بلدن چراغ جلو و داشبورد و جعبه عقب تغییر بدن دیگه هیچی بلد نیستن.فردا وانت این ماشین روسی را هم طراحی میکنن.
ناشناس
۰۰:۴۴ ۱۲ فروردين ۱۴۰۰
25 ساله که پراید تولید میشه فقط چراغ ها و کابوت و جعبه تغییر میکنه.حداقل یک اتاق زیبا طراحی کنین برای همین پراید که شیکتر و زیباتر بشه.طراحان سایپا هم حتما دستمزد هم میگیرن.
ناشناس
۰۰:۴۳ ۱۲ فروردين ۱۴۰۰
لیاقتمونه
محمد۳۱۵
۲۳:۵۷ ۱۱ فروردين ۱۴۰۰
یه سرو سامون بدید به صنعت خودروسازی عوض این کارها اختاپوس ها رخنه کردن تو خودروسازی
ناشناس
۲۳:۰۵ ۱۱ فروردين ۱۴۰۰
اینهمه کشور تو دنیا ما باید باحکومت های کمونیستی روسیه وچین رابطه داشته باشیم
ناشناس
۲۳:۰۱ ۱۱ فروردين ۱۴۰۰
ما پیکان به روسیه صادر می کردیم. یادآوری می کنم: نگران نباشید مهندسان ژرقدرت ما در شرکت های معتبر اروپایی (البته از مدیرعامل ایران خودرو ... می خوام - نه بعض شما باشه) طراحان برجسته و کاربلدی هستند.
ناشناس
۲۲:۴۸ ۱۱ فروردين ۱۴۰۰
چرا ما یه ماشین آفرود خوب و مناسب ارزان نمیسازیم؟واقعا نمیشه یا نمیخوان؟اینهنه جاده های کوهستانی و صعب العبود داریم تو کشور
ناشناس
۲۲:۴۲ ۱۱ فروردين ۱۴۰۰
ما که پولمون به پراید قراضه هم نمیرسه
ناشناس
۲۲:۴۱ ۱۱ فروردين ۱۴۰۰
چقدر بد سلیقه طراحی شدن
ناشناس
۲۲:۳۹ ۱۱ فروردين ۱۴۰۰
منفی می دهم
جواد
۲۲:۱۹ ۱۱ فروردين ۱۴۰۰
معلوم نیست چندتا کارخونه و نهاد و ارگان سیری ناپذیر میخوان روش بخورن تا برسه دست مردم
ناشناس
۲۲:۰۲ ۱۱ فروردين ۱۴۰۰
پس تولید داخل چی میشه؟؟؟
ناشناس
۲۳:۲۰ ۱۱ فروردين ۱۴۰۰
مگه تا حالا تولید خودرو داشتیم؟؟؟
همیشه مونتاژ کار بودیم اکنون هم هستیم
Cyrus
۲۳:۴۶ ۱۱ فروردين ۱۴۰۰
تولید داخلی چیه منظورت پرایده
ناشناس
۲۳:۵۰ ۱۱ فروردين ۱۴۰۰
اگه به قیمت پراید بدهند من می‌خوام صد سال سیاه هم تولید داخل نباشه. بابا اگه به شما آدم کم جنبه باشه که اشغال هم به قیمت یه ماشین لوکس بهتون بدهند و بگن تولید داخل. براتون اشکالی ندارد.
ناشناس
۲۱:۵۰ ۱۱ فروردين ۱۴۰۰
خدای من این همه اپشن ولی حیف زه بقل نداره
ناشناس
۲۳:۲۱ ۱۱ فروردين ۱۴۰۰
نگران نباشید پنجاه میلیون بیشتر میدهیم سایپا براش زه بغل میذاره
ناشناس
۲۱:۲۷ ۱۱ فروردين ۱۴۰۰
ظاهر ان مثل پترول می ماند و ظاهر خوبی ندارد طراحی ان قدیمی است
ناشناس
۲۰:۴۴ ۱۱ فروردين ۱۴۰۰
یه زمانی همین روس ها برا دیدن پیکان ما صف میبستن حالا ما باید بریم خداتومن ازشون ماشین های درجه چندمشون رو بخریم
ناشناس
۲۰:۴۱ ۱۱ فروردين ۱۴۰۰
قیافه شبیه پوتین دارد ای روزگار
ناشناس
۲۰:۰۵ ۱۱ فروردين ۱۴۰۰
قرار بوده 600 میلیون بیاد الان شده 860 میلیون، تا بخواد وارد ایران بشه میشه 1 میلیارد. دوستان وارد کننده هم روش یه مقدار ناچیزی بخورن میشه 1.5 تا برسه به دست فروشنده. در نهایت زیر 2 میلیارد به دست ما مردم عادی نمیرسه خیالت راحت که اگه همون 600 تومن اول هم میرسید توان خریدشو نداشتیم.
ناشناس
۱۹:۵۰ ۱۱ فروردين ۱۴۰۰
همون پرایدم نمی‌تونیم بخریم همین که یه چیزی پیدا کنیم واسه خوردن ومخارج روزانه هنرکردیم
ناشناس
۱۸:۱۵ ۱۱ فروردين ۱۴۰۰
آقا اگر بیاد هم قیمتش نجومی میشه. فقط خداوکیلی برای حمایت از تولید داخل گمرکی زیاد نکشید روش‌. وقتی پراید هفت تومنی رو میدید به مردم صد تومنی قطعا اینا رو هم با یه قیمت نجومی به مردم قالب میکنید دیگه. خودتون می‌بندی خودتون هم ارتش رو میبرید.
علیرضا
۲۰:۱۲ ۱۱ فروردين ۱۴۰۰
اگر این ماشین بیاید خودروهای چینی و فرانسوی وسایپا و ایران خودرو دستتان می ماند
ناشناس
۲۱:۰۹ ۱۱ فروردين ۱۴۰۰
من رای نمیدم به این ماشین.دوس دارم سوار شاسی بلند پراید بشم