در چند سال گذشته دولتمردان وقت مدعی بودند بیش از 80% خودروهای ایران ساخت داخل است ، طولی نکشید با افزایش قیمت دلار ، از سوی همان مسئولان اعلام شد چون نزدیک به 80% درصد خودروهای تولید داخل وابسته به دلار هست مجبوریم برای خودروها افزایش قیمت در نظر بگیریم تا خودرو سازان با مشکل مواجه نشوند... بعد از انتخاب رئیس دولت یازدهم و تعیین وزیر صنعت جدید و پائین آمدن نرخ ارز بدلیل گفتگوهای پایانی انرژی هسته ای ، وزیر صنعت همان حرفهای دولت قبل را بکار بردند و گفتند قریب به 80% خودروهای ساخت داخل بومی هستند و ما نمی توانیم با کاهش نرخ ارز قیمت خودرهای ساخت داخل را پائین بیاوریم و چون قیمت خودروهای ایران با نرخ تورم رابطه ی مستقیم دارند نمی توانیم قیمت خودرو را کاهش دهیم....
آقای نعمت زاده وزیر محترم صنعت ، مردم ایران به کدام حرف شما دولتمردان اعتماد کنند روزیکه خودروها با افزایش قیمت ارز سیر صعودی به خود گرفته بود دلیل افزایش آن را قیمت ارز اعلام کردید در حالی که در آنوقت تورم 40 درصدی هم داشتیم و اینک که قیمت ارز پائین آمده و کاهش تورم به 15% و خارج شدن از رکود ( به گفته ی رئیس محترم جمهور ) شاهد هستیم آیا سزاوار است که بگویم ملت ایران، خودروهای بی کیفت و گران قیمت ایرانی بخرید و سکوت کنید و فریاد بر نیاورید.... 94/6/16
اشکالی نداره دوستان بزارین بگن.با گفتن این جملات هم ماهیت پلید مدیران ارشد مملکتمون که منافعشون با کمپین ما به خطر افتاده بیشتر معلوم میشه هم ما بیش از پیش واسه نخریدن خودروی داخلی مصمم میشیم!!!! خرید خودروی بی کیفیت و گران داخلی ممنووووووووووووووووووع.
من یه شهروندی هستم که مثل هشتاد میلیون نفر دیگه گرفتار مافیای خودرو هستم. می خواستم در پاسخ به نویسنده محترم، وطن دوست و البته بسیار بیطرف و منصف مقاله فقط تجربه های محدود خودم رو بعنوان نظر بازگو کنم. تو شهری که من زندگی می کنم سه روز پیش مراسم چهلم یه دختر 23 ساله رو برگزار کردن که دلیل مرگش واژگونی خودرو تولیدی داخل بود و بدتر از اینکه خودرو 38 میلیون تومانی کیسه های ایربگش عمل نکرده بود و باعث این فاجعه شده بود علاوه بر این بقیه اعضای خانوادهش هم هنوز تو بیمارستان بستری هستند و با رنج انواع و اقسام آسیب دیدگی دارن زندگی(مردگی) می کنن. دومین اتفاق مربوط به سال 86 میشه که تو اتوبان قم تهران خودم شاهد آتش سوزی ماشین پژو 405 تولید داخل بودم مطمئنم نویسنده محترم مقاله تا حالا زنده زنده سوختن یه آدمو از نزدیک ندیده یا شایدم دیده و براش مهم نیست. آقای نویسنده وطن پرست!! و مردم دوست!!! و هم نوع دوست!!! خدا وکیلی اگر این اتفاقات واسه خانواده خودت یا مسئولین رده بالای شرکت های خودرو سازی اتفاق می افتاد باز هم همین حرف ها رو می زدی؟؟؟؟؟؟؟؟
در ثانی چرا اشتغال داخل فقط در صنعت خودروسازی یه کار مقدسه و توجیه داره پرا بخاطر اشتغال چایکاران و برنج کاران شمال واردات چای و برنج ممنوع نمیشه؟؟؟؟؟؟ چرابخاطر حفظ صنعت مرغداری و دام پروری واردات مرغ و دام ممنوع نمی شه؟؟؟؟؟ و هزار تا چرای دیگه.
جوابش اینه که چون ضرر اونا رو باید مردم تحمل کنند که اصلا مهم نیست ولی ضرر خودرو رو باید آقایون تحمل کنندکه البته این خیلی خیلی مسئله مهم و حیاتیه که مرگ و زندگی کشور و اصلا کره زمین بهش بستگی داره.
ای احمق بیگانه،شما دشمنی به مراتب خطرناک تر از صدام و رژیم صهیونیستی هستید چون مردم را انگل و با این نامه بی محتوای حقیر مردم را نادان تصور کردید...صنعت خودرو سازی کشور فلج نشد جز بخاطر اندیشه ها امثال نادانهایی مثل شما...وقتی قطعه سازی های ما به حاشیه و تعطیل میشوند برای واردات قطعه از چین که سودش به جیب شما و آقا زاده هاتون میرود چرا بهانه را تحریم میکنید?!تحریم باعث شد ولی نه بطور مستقیم،بلکه فقط بهانه ای به دست شماها داد تا بهتر صنعت کشور را به تعطیلی کشانده
80 میلیون ایرانی ندا سر میدهد سیاست خودرو سازی غلط است اما چند نفر دست اندر کار صنعت خودرو حرف مردم را قبول ندارند این شد منطق! پس دموکراسی چی میشه! کجای دنیا به نظر مشتری ارزش قائل نیستند ؟
این مسولان دیگه از مردم نیستن جدا از ملت هستن مردم رو دو دسته کردن فکردن مردم ایران پشت هم خالی میکنن مردم ایران هر اعتقاداتی داشتن تو موقع لزوم پشت هم وای میستن چه مقابل دشمن خارجی چه در مقابل مسولان بی لیاقت
در چند سال گذشته دولتمردان وقت مدعی بودند بیش از 80% خودروهای ایران ساخت داخل است ، طولی نکشید با افزایش قیمت دلار ، از سوی همان مسئولان اعلام شد چون نزدیک به 80% درصد خودروهای تولید داخل وابسته به دلار هست مجبوریم برای خودروها افزایش قیمت در نظر بگیریم تا خودرو سازان با مشکل مواجه نشوند... بعد از انتخاب رئیس دولت یازدهم و تعیین وزیر صنعت جدید و پائین آمدن نرخ ارز بدلیل گفتگوهای پایانی انرژی هسته ای ، وزیر صنعت همان حرفهای دولت قبل را بکار بردند و گفتند قریب به 80% خودروهای ساخت داخل بومی هستند و ما نمی توانیم با کاهش نرخ ارز قیمت خودرهای ساخت داخل را پائین بیاوریم و چون قیمت خودروهای ایران با نرخ تورم رابطه ی مستقیم دارند نمی توانیم قیمت خودرو را کاهش دهیم....
آقای نعمت زاده وزیر محترم صنعت ، مردم ایران به کدام حرف شما دولتمردان اعتماد کنند روزیکه خودروها با افزایش قیمت ارز سیر صعودی به خود گرفته بود دلیل افزایش آن را قیمت ارز اعلام کردید در حالی که در آنوقت تورم 40 درصدی هم داشتیم و اینک که قیمت ارز پائین آمده و کاهش تورم به 15% و خارج شدن از رکود ( به گفته ی رئیس محترم جمهور ) شاهد هستیم آیا سزاوار است که بگویم ملت ایران، خودروهای بی کیفت و گران قیمت ایرانی بخرید و سکوت کنید و فریاد بر نیاورید.... 94/6/16
در ثانی چرا اشتغال داخل فقط در صنعت خودروسازی یه کار مقدسه و توجیه داره پرا بخاطر اشتغال چایکاران و برنج کاران شمال واردات چای و برنج ممنوع نمیشه؟؟؟؟؟؟ چرابخاطر حفظ صنعت مرغداری و دام پروری واردات مرغ و دام ممنوع نمی شه؟؟؟؟؟ و هزار تا چرای دیگه.
جوابش اینه که چون ضرر اونا رو باید مردم تحمل کنند که اصلا مهم نیست ولی ضرر خودرو رو باید آقایون تحمل کنندکه البته این خیلی خیلی مسئله مهم و حیاتیه که مرگ و زندگی کشور و اصلا کره زمین بهش بستگی داره.