این طرح از سال 1345 مطرح بوده و ژاپنی ها روی فاز صفر آن مقداری کار کرده اند و شما هم از جملات آخرتان مشخص شد که دارای موضع سیاسی هستید نه فنی واقتصادی ترا بخدا بیائید بفکر این مملکت باشید اگر در این کشور برای آب آن کار نشود آباد نمی شود
دوستان نگران نباشید این حرف ها بیشتر از سر تبلیغاته و جنبه اجرایی به ده ها دلیل ندارد. از جمله دلایل آن میتوان گفت
1. سطح آب دریاچه خزر 28 متر از سطح آب های آزاد جهان پایین تر است و در صورت متصل شدن به آب های آزاد بسیاری از شهر های بندری اطراف آن به زیر آب فرو می رود.
2. شمال تا جنوب ایران بصورت هوایی 1250 کیلومتر فاصله دارد و با توجه به اینکه فلات ایران یکی از مرتفع ترین نقاط جهان است و بطور متوسط این مسیر نزدیک به 2000 متر از سطح آب های آزاد بالاتر است حالا خود شما حساب کنید چه تجهیزات و انرژی لازم است تا این واقعه رخ دهد.
3. اگر عرض این کانال را 30 متر فرض کنیم و همچنین فرض کنیم که عوارض زمین اجازه دهند که ما این کانال را مستقیم حفر کنیم آنگاه نیاز است 75 میلیارد متر مکعب گود برداری کنیم که اگر چگالی متوسط را 2.7 در نظر بگیریم 202 میلیارد و 500 میلیون تن گود برداری داریم
4. در ضمن شما میتوانید ده ها مورد مشکلات زیست محیطی ، منابع طبیعی و استراتژیک دیگر از جمله نابود شدن کامل اکوسیستم خزر را نام ببرید که این طرح نشدنی و بیشتر برای تبلیغات است.
این طرح از زمان حاج آقا خاطره هر از گاهی گفته میشود در عجبم که اینها حرف از عقلانیت و تجربه میزنند و با آرمان گرایی هم مخالفند.
این طرح دارای خوبیها و بدیهای زیادیه
ولی در کل با توجه به موقعیت فعلیه مملکت و نیز کمک گرفتن از کشوری که سالیان دراز در ایران به دنبال منفعت طلبیه خودش بوده
و با توجه به هزینه سرسام آوره خودش و نیز زمان بسیار زیادی که میبره و در ایران هم این زمان به صورت موروسی چندین برابر کشورهای دیگه هست
به نظر بنده اصلا صلاح نیست
این طرح هم شدنیه هم برای ایرانیها صرفه اقتصادی داره چون ایران از کشتیها حق ترانزیت میگیره در ضمن برای انتقال کالاهای خودش هم دیگر نیاز به این همه تریلی نداره که از بندر کالا حمل کنند همینطور چون اب و هوای ایران گرم هست باعث تبخیر اب درون این کانل میگردد واب و هوای ایران را معتدل میکند . درون این کانال میشود مسافر جابجا کرد . ماهیگیری کرد . میتوان کنار شهرهایی که این کانال از از کنار انها می گذرد ساحل دریای مصنوعی ساخت مثل: یزد طبس . اب شیرین کن گذاشت . ضمنا با تجهیزات دفاعی که هماکنون ایران در اختیار دارد دیگر خطرات گذشته برای ایران وجود ندارد به امید خدا . اختلاف ارتفاع هم با اسانسور دریایی حل میشود . انشاال... انجام دهند
سلام هم ميهنان گرامي اين كار شدني نيست زيرا سطح درياي خزر ٢٨ متر پايين تر از آبهاي آزاد است و اگر اين دو به هم وصل شوند سطح درياچه خزر به همين ارتفاع بالا ميايد و .....
توروخدا اگه کسی چیزی نمیدونه نظر نده ادم به از اینا نگا میکنه حرصش میگره یکی میگه نیروهای دریایی امریکا به قلب ایران نفود میکنه اخه ادم عاقل ایران اگه نتونه از ورودی خروجی تو تا کانال که جفتش دیویست متر میشه محافظت کنه که دیگه هیچی،البته نمیگم خطرات زیست محیطی نداره ولی میشه جلوش رو تا حدی بگیرن با مهندسی،جدا از اون باید منافع وسیعی که بهمون میرسه رو هم در نظر بگیریم بکی از کارشناسا گفته هزینه این پروژه ظرف نهایتا چهارسال برمیگرده بنده خودم خیلی سواد ندارم ولی هر چیه رشتم زمین شناسیه تو دانشگاه تهران
مساله اینه که ما نمیخواهیم کشورمون را به خاطر روسیه های خائن نابود کنیم .
ناشناس
۱۳:۲۷ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
جالب این همه نظر داده شد جالب اینکه یکی نگفت اصل نقشه با خبر منطبق نیست در خبر نام خلیج فارس آمده ونی کانال کشتی رانی به دریای عمان می پیوندد این هم ازان حرفاست
سلام. دوستان خودتان میدانید امنیت ایران مهمتر از درآمد است. مطمئن باشید ، روسیه برای همیشه از کانال استفاده نظامی خواهد کرد ، و این یعنی ورود به امنیت کشور ، کشوری که ثبات الان را فقط بخاطر یک پارچه بودنش مدیون است، پس هر کشوری که امنیت در درجه اول داشته باشه کم کم بقیه مشکلاتش (اقتصادی و غیره) هم حل خواهد شد. فقط باید متحد باشیم، هوای هم دیگه داشته باشیم ، مثل برادر واقعی.
این دیگه از اون حرفاست، دوستان اصلا ناراحت نباشید، سطح آب خزر 35 متر پایین تر از سطح آب های آزاده ، یعنی اگر خلیج فارس به خزر وصل بشه اینقدر آب از جنوب به سمت خزر میره که 35 متر ارتفاع آب بالا بیاد، اون وقت به جای شمال دیگه همه باید بیاید تهران
حجم کاری آزاد راه تهران شمال 1/1000 این کاره بعد از 40 سال هنوز کمتر از 20درصد پیشرفت فیزیکی دارد با این احتساب 1000000 سال زمان خواهد برد تا بتونین این کانال رو بزنین
ان هم با تورم 100000000000000000000000000000000000000000000000 برابری قیمت اولیه پروژه
1. سطح آب دریاچه خزر 28 متر از سطح آب های آزاد جهان پایین تر است و در صورت متصل شدن به آب های آزاد بسیاری از شهر های بندری اطراف آن به زیر آب فرو می رود.
2. شمال تا جنوب ایران بصورت هوایی 1250 کیلومتر فاصله دارد و با توجه به اینکه فلات ایران یکی از مرتفع ترین نقاط جهان است و بطور متوسط این مسیر نزدیک به 2000 متر از سطح آب های آزاد بالاتر است حالا خود شما حساب کنید چه تجهیزات و انرژی لازم است تا این واقعه رخ دهد.
3. اگر عرض این کانال را 30 متر فرض کنیم و همچنین فرض کنیم که عوارض زمین اجازه دهند که ما این کانال را مستقیم حفر کنیم آنگاه نیاز است 75 میلیارد متر مکعب گود برداری کنیم که اگر چگالی متوسط را 2.7 در نظر بگیریم 202 میلیارد و 500 میلیون تن گود برداری داریم
4. در ضمن شما میتوانید ده ها مورد مشکلات زیست محیطی ، منابع طبیعی و استراتژیک دیگر از جمله نابود شدن کامل اکوسیستم خزر را نام ببرید که این طرح نشدنی و بیشتر برای تبلیغات است.
این طرح از زمان حاج آقا خاطره هر از گاهی گفته میشود در عجبم که اینها حرف از عقلانیت و تجربه میزنند و با آرمان گرایی هم مخالفند.
این طرح دارای خوبیها و بدیهای زیادیه
ولی در کل با توجه به موقعیت فعلیه مملکت و نیز کمک گرفتن از کشوری که سالیان دراز در ایران به دنبال منفعت طلبیه خودش بوده
و با توجه به هزینه سرسام آوره خودش و نیز زمان بسیار زیادی که میبره و در ایران هم این زمان به صورت موروسی چندین برابر کشورهای دیگه هست
به نظر بنده اصلا صلاح نیست
ان هم با تورم 100000000000000000000000000000000000000000000000 برابری قیمت اولیه پروژه